{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DCT vs DSG
  • #1   3. dec 2020 Det er vel svært at stille det op helt så enkelt. Jeg kender ikke meget til Mercedes' DCT, men går ud fra at det er det samme som med DSG, der findes forskellige gearkasser, som er lavet til forskellige motorstørrelsen. Nogle DSG har tørkobling, og andre vådkobling.

Den problematiske DSG er den til de mindste motorer (DQ200). Jeg havde DSG i min Audi, og den havde en gearkasse der kunne holde til større moment, og det kørte helt problemfrit.

Svaret på dit spørgsmål afhænger jo meget af hvilken VAG bil du kigger på. Jeg turde godt købe en bil med DSG igen, bare ikke med DQ200.

• #2   3. dec 2020 Dq200 holder maks 500nm, kontakt tvs engineering så kører den fint. Eneste problem man kan støde på er en defekt mechatronic. De kan laves eller skiftes

• #4   3. dec 2020 Rex: 500 Nm på en DQ200? De bliver kun brugt i biler med maks. 250 Nm, f.eks. 1,6 TDI, og selv det har de svært ved at holde til. Så 500 Nm er helt i skoven, tror nærmere det er grænsen for en DQ250 med standard indmad og software.

• #5   3. dec 2020 500nm er ikke helt i skoven. Det er hvad gearkassen kan holde til. Derover skal man har ombygget den. Men ja kun dem der ved hvad de laver kan få dem til at kører med det. Prøv at kontakte tvs

• #6   3. dec 2020 Jeg skulle fileme ikke nyde noget med en DQ200 og 500 Nm! Jeg har ikke gode erfaringer med den gearkasse. Og jeg har endda ikke engang haft det i mine egne biler.

• #7   3. dec 2020 TVSEngineering nævner selv 400 Nm som absolut maks på en DQ200, så jeg ved ikke hvor du har de 500 Nm fra smiley

• #8   3. dec 2020 DQ200 er designet til Max 250nm, og er med tørkobling. At udsætte den for 500nm ville nok være at bede om problemer.

• Clegg !
    Clegg ! Tilmeldt:
    feb 2009

Biler: 1 Emner: 51 Svar: 919
    #9   3. dec 2020 Jeg synes man kan læse at dsg også kan finde på at glide og lave ujævne skift.
    Andre der kender til hvordan DCT er?

• #10   3. dec 2020 DSG i andre versioner end DQ200 fejler intet smiley

• #11   4. dec 2020 For stort set alle dobbeltkoblings gearkasser gælder det, at der er situationer hvor de kan tøve, og måske lave et kluntet gearskifte. Det skyldes måden de er lavet på, gearkassen forsøger altid at gætte hvilket gear der er det næste, og sommetider gætter den forkert.

Gearkassen gætter ud fra de input vi som kører giver, så tøver vi, tøver gearkassen også. Kører man meget forudsigeligt, og bruger speeder og bremse bestemt og konsekvent, så opfører en dobbeltkobling gearkasse sig eksemplarisk.

Den eneste jeg har prøvet, som ikke har bare en lille smule tendens til at tøve, er Porsche's PDK. En del af forklaringen kan dog også være, at jeg generelt kører en Porsche hårdt når jeg er bag rattet, men mit generelle indtryk er, at PDK bare virker super godt.

Men helt overordnet, hvis en dobbeltkobling gearkasse ikke skifter optimalt, siger det mere om køreren, end om gearkassen - hvis du spørger mig smiley

• #12   4. dec 2020 Det Carsten skriver er korrekt, også min egen oplevelse. Som jeg husker det kan det slås fra at den gætter næste gear, for at man derved kan undgå den tøven. Der er flere der kører med mellem 400-500 nm med Dq200, jeg vil sige ved over 300 ville jeg smide en kevlar kobling på.

• #13   4. dec 2020 vis ikke den den er opgraderet i hoved og røv den dq200 gear kasse, så kan den ikke holde til over 250 nm. og lige meget hvad så er det den ringeste dsg gearkasse vag har produceret det kommer man ikke uden om.

• #14   4. dec 2020 Min erfaring er at den klart bedste dobbeltkoblingsgearkasse er en PDK smiley

• #15   5. dec 2020 Hej
    CVT giver baghjul til alle (Subaru)
    Mvh Kp

• #16   5. dec 2020 Har haft en MB C220d 2017 med aut. gear
    Og har lige nu en VW 2019 med DSG

Begge skifter godt men må indrømme MB var en smule bedre uden at VW er dårlig

• Jesper N
    Jesper N Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #17   9. dec 2020 Hartidligere erfaring med vw dq200 og falder helt intrådte med de øvrige. Det er ikke en gearkasse at gå efter. Senere med Mercedes 9 trins som går super godt ligesom BMW’s 8 trins sportsgearkasse i en 330d. De er super gode men heller ikke dobbeltkobling. Mine kone havde den nye a-klasse med 7-trins DCT. Så vidt jeg ved var det en Renault gearkasse ligesom motoren også var. Begge dele varen skidt oplevelse, så det er nok værd at være opmærksom på, der kan være forskelle, afhængigt af motorstørrelse etc. Selv vw dq200 var en fornøjelse sammenlignet med Mercedes dct smiley

• #18   9. dec 2020 Har haft 2 biler med DQ200.
    Den ene ødelagde den ene kobling efter den anden. Ikke det typiske DSG problem. Den anden kørte jeg 80.000km i uden det mindste problem smiley Men det kører bare lækkert, det kommer vi ikke udenom.
    Alle mine problemer tog SMC sig af på garantien. Men hvis du har mulighed for det, så overvej at tilkøbe udvidet garanti.

• Bjørn L
    Bjørn L Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #19   9. dec 2020 nogle af vag dsg kasser skal have skiftet olie ved 50000km. ved ikke hvilke , den der sidder i min t-roc skal have for hver 100000 km

Kommentér på:
DCT vs DSG

Annonce