{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Golf 2 ville ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej her inde smiley har en golf 2 1,8 90 HK. fra 1990 som har stået stille i ca. 6 år og ville ikke starte. den sender kun benzin ud til cylinder 3 og 4 samt er kompressionen også langt nede cylinder 1" 6,5 2" 6, 3", 8,5 og cylinder 4" 9

ting der er 100% iorden. starteren er sprit ny. samt er alle ledninger renset af for ir eller fornyet fra batteriet og ned til starteren og op til generatoren, tændrør nye samt nyt batteri.

håber der er en der har et bud på hvad det kan være på forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf 2 ville ikke starte
  • #1   5. dec 2020 Start med at tjekke at der er gnist på alle 4 propper.
    Når det er gjort og der er gnist, skal der kigges på brændstof.
    Når du har forsøgt at starte den hvordan ser tændrør ud, er de fugtige og lugter af benzin ? Tændrør kan fortælle en del iøvrigt.
    Er det den gamle benzin, kan den dårligt brænde efter 6 år.
    Har du skiftet benzin ud, så tjek at du har benzin tryk på og skift evt. benzin filter som en del af alm vedligehold.
    Trykket på cylindrerne ved jeg ikke meget om, men jeg ved at hvis det ikke er der, er det pænt skidt. Der et eller andet om at man bør give cylinder væggen noget olie at leve af lidt som med en nybygget motor. Men her skal du søge for min viden er for vag på dette punkt. Jeg ved ikke hvor meget tryk er normalt, men dem nede på 6,x er nok ikke skide glade.
    Held og lykke og meld gerne tilbage hvad der skulle til for at det virker når du engang får det luret


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #2   5. dec 2020 Den skulle da gerne få benzin til alle 4 cylindre da det er en monopoint indsprøjtning. Dvs der er kun 1 dyse i indsprøjtning og ikke 1 til hver cylinder. Der er alt for lav kompression på de 2 cylindre. 6 år gammel benzin duer ikke som nævnt. Der kan være ventiler som hænger og ikke lukker tæt.

  • #3   6. dec 2020 Kompressionen er ikke ret god, den burde være omkring det dobbelte. Men det kan jo være flere ting, den har højest sandsynligt hydraulisk ventil løftere som kan hænge når den har stået så længe, også kan stempel ringe også have sat sig fast.
    Ud med tændrør, giv den lidt olie ned oven på stempler (måske en god ide at lade stempelringe stå lidt i blød) og kør olietryk på motoren (uden tændrør) i et godt stykke tid, så der med sikkerhed er kommet olietryk til ventilløfterne. Og prøv så at måle kompression/starte den igen.


  • #4   6. dec 2020 Hej igen jeg har ikke prøvet at sprøjte olie ned til stemplerne smiley men benzin er også fornyet, men ja monopoint er der jo kun 1 dyse der sprøjter, men hvis ventilerne ikke åbner op til cylinder 1 og 2 så ville den jo heller ikke få noget benzin smiley og ja ville mene at kompressionen skulle være omkring de 13-14 stykker lige som på min gamle golf 3 1,8 fra 1994. Men ville det hjælpe og skifte olie på den efter alle de år den har stået? Og kan det være manglende olietryk?

    Men mange tak for svar ascar, kompressor Knud og Thomas:)


  • #5   6. dec 2020 Det lyder som om der er rust ved ventiler pga af den har stået længe, eller noget der sider fast som stempel ringe som der bliver sagt. tag som der bliver skreven tændrør ud og give alle cylinder noget atf olie. og lade den stå et par dage sådan, og se om det hjælper. og når du har haft til at stå de dage så skift olie og filter. da det vil løbe ned i olien, har før set de monopont dyse gå til ved at stå. så den kan være stoppe til har du prøvet at tage den af. og så give den strøm kort mens du renser den med evt bremse rens eller benzin hvad du nu har ?. og ang det vis der er lidt rust så ventilen/sæde ikke lukker helt til. så burde det hjælpe at få motoren i gang da den skulle kunne starte på bare 1 eller 2 cylinder. og normal vil de cylinder hvor ventiler evt er lidt rusten blive tæt efter den har kørt lidt. da rusten tit forsvinder ved det og ventil og sædet bliver tæt og rent igen ved det. har prøvet det ved en del motorer ved de har stået stille længe hvor et par ventiler har stået åben og fået fugt og der med rustet lidt.hvad med gnist har du tjekket at den har det? Har du prøvet at give den lidt start gas man køber på dåse og give den lidt af det. for starter den og går ud hurtig med det så ved du at det er benzin den mangler. Hvad med benzin pumpen virker den? men er alt i orden,er der kun at tage toppen af den og se hvor slemt ventiler og det ser ud. Du kan evt tage de tryk luft test af hver cylinder via tændrør hullet. og se hvad der er utæt inde du tager toppen af for så kan du se om det er stempel ringe eller ventiler,eller om det er toppakningen mellem cylinder der er gået.

  • #6   6. dec 2020 så fandt jeg langt om længe fejlene på den, ventiler osv, hænger lidt efter så mange år, men den primære årsag er at tanken er flækket på en eller anden måde, så benzinen bare pisser ud smiley så ny tank på og så kører den sku igen smiley


  • #7   6. dec 2020 Okay har du så haft den startet op? du kan jo evt sætte en pumpe med en slange ned i en dunk benzin og køre uden om tanke og prøve at starte sådan vis det er. bare så du får startet den op og får (banket) rusten af ventileren smiley

  • #8   6. dec 2020 Ja uden benzin duer helten ikke smiley

  • #9   9. dec 2020 ha ha nej lige præcis smiley


Kommentér på:
Golf 2 ville ikke starte

Annonce