{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Min golf driller når den skal i 1 gear {{forumTopicSubject}}

har det problem at min golf 3 97 driller lidt når den skal i 1gear, den vil ikke, med mindre at man lige køre den lidt ned mod 2 så smutter den lige i 1, tror ikke gearkassen er i stykker og der er ingen mislyde, det er sikkert noget slid af en art, andre der har prøvet det og måske lige ved hvad jeg skal ha skiftet for at den bliver god igen, der er ellers ingen problemer med den..... mvh brian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min golf driller når den skal i 1 gear
  • #1   10. mar 2007 hvordan er din kobling ?
    og hvordan går den i de andre gear ?
    det kan være de stænger der går ned til "leddet" der sidder på "geararmen" som er slidte..


  • #2   10. mar 2007 den er fin i alle de andre gear, ved ikke hvornår koblingen er skiftet men den glider ikke eller noget... ville det hjælpe at skifte de stænger så???

  • #3   10. mar 2007 altså der er sådan et lille "Kugleled" eller hvad man skal kalde det, hvor der er en skål, den er lige gået på min brors golf..

    men kan også være det din gearkasse..


  • #4   10. mar 2007 min skær tænder mellem 1. og 2. de mener det er synkromesse ringene

  • #5   10. mar 2007 den skær slet ikke tænder eller noget ingen mislyde, men er da træls at skifte en helt masse hvis det er gearkassen syntes bare den burde sige nogle lyde så hehe

  • #6   10. mar 2007 det der var nøjagtig hva min golf gjorde også.... og det er jo heldigvis samme teknik på en 2'er og en 3'er...

    bag på gearkassen, sidder der nogle stænger som guider din gearstang.
    Der sidder de omtalte kuglehoveder, men det er ikke der du skal kigge.

    Et sted der bagpå, boltet ind på din gearkasse, sidder en bøjle med to gummilejer i, hvor der går en stang igennem.... når et eller to af de lejer bliver slidt, så gør den det nummer med 1. gear.... min gjorde nøjagtig det samme, og jeg fandt bare en gummi gennemføring til huller i et lastbilchassis. Den passede ned i, og problemet var løst.

    Det er ganske nemt at se nedefra. Bare få en til at prøve at sætte den i første gear, mens du kigger op. Så ser du straks hvor det er galt.


  • #7   10. mar 2007 okay er ikke selv god til at skrue men vil tage beskrivelsen med ned til en mekaniker så må han kunne lave problemet udfra din beskrivelse mange tak for hjælpen alle sammen ville godt nok være rart at få lavet, kæresten brokker sig jo, det er jo en dum bil når det ikke virker*S*

  • #8   10. mar 2007 er det egentlig din golf TDi du omtaler her????

    for den kører sku da med kabeltræk til gearskiftet.... så kan min beskrivelse slet ikke bruges....

    beklager.


Kommentér på:
Min golf driller når den skal i 1 gear

Annonce