{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
786 visninger | Oprettet:

problemer efter skift af dioder i peugeot 107 {{forumTopicSubject}}

Jeg har forsøgt at skifte dioderne bag speedometeret og omdrejningstælleren på min peugeot 107. Jeg har altså haft afloddet LCD displayet på printkortet, for at lodde nye dioder på.

Lyset virker, det hele er blåt, men advarselslamper er begyndt at lyse konstant (temperatur, service, airbag, passager sele, P/S), derudover virker LCD displayet ikke, så man kan ikke se kilometertælleren eller benzinmængden, og speedometeret svinger lidt mellem at virke, slet ikke virke eller svinge frem og tilbage mellem 0 og den kørte hastighed.

Hvis jeg kører over et bump, eller der forekommer en rystelse på den ene eller anden måde, så kan halvdelen af LCD displayet godt begynde at ''virke'' altså vise alle tegn der er mulige på skærmen, og advarselslamperne kan godt komme til at svinge i lysstyrke, eller tænde og slukke. Men kun ved rystelser.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg skal forsøge at fejlsøge?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  problemer efter skift af dioder i peugeot 107
  • #1   16. dec 2020 Du har vel loddet displayet forkert på så noget er kortsluttet eller har dårlig forbindels pga af dårlig lodning.

  • #2   16. dec 2020 Jeg har haft samme tanke, derfor brugte jeg lang tid i dag på at kigge grundigt på lodningerne og forbindelserne på printkortet, og det hele virker meget fint. Det var rimelig fedtet, så jeg rensede også printkortet rent. Det virkede ikke. Det kan stadig godt være lodningerne, men det er meget svært at gennemskue synes jeg


  • The D
    The D Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 116
    #3   16. dec 2020 Et par billeder af dit loddearbejde ville sige meget.

  • #4   16. dec 2020 Som de andre, og ellers tjek at kabler sidder ordentligt til og at de ikke er for klemte. Klemt kabel kan nemt blive til knækket kabel, og så får du de her underlige on off situationer hvor det virker efter et bump eller den klassiske mande løsning et ordentligt slag i instrumentbordet smiley (ps det sidste bør du nok ikke gøre, men jeg tænker at det evt kan illustrere den dårlige forbindelse.
    Men start med at lode dem af igen og prøv en gang mere.


  • #5   17. dec 2020 Det loddearbejde er IKKE for amatører kræver specielt udstyr

Kommentér på:
problemer efter skift af dioder i peugeot 107

Annonce