{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forlygter
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #2   22. dec 2020 De er brændt indvendig. Der skal nye lygter til.

  • #3   22. dec 2020 Prisen for at køre med ulovlige pærer.

  • #4   22. dec 2020 Der er kun anvendt pære fra værksted. Men eftersom det er blevet endnu varmere om sommeren og vi har et lovkrav om at køre med tændt lys om dagen, har jeg lagt mærke til at forlygterne hurtigere forældes og ikke kan poleres da det er indefra.
    Kan man ikke købe noget man kan smøre på som trænger ind i plastik og gør dem gennemsigtige igen?


  • #5   22. dec 2020 Du kan jo ikke komme ind og polere dem indvendigt hvor skaden er sket.
    Noget må have været helt galt, har aldrig set en lygte der var så brændt uden at lille Kuno havde forsøgt sig med 100 watt rally pærer.
    Der skal nye lygter til, de nuværende må jo lyse som en Nefalygte med flade batterier fra 80'erne.


  • #6   22. dec 2020 Hvad med kemikalier fra vaskehal eller rense benzin, kunne det være årsagen?

  • Claus  R
    Claus R Tilmeldt:
    aug 2020

    Følger: 11 Emner: 2 Svar: 286
    #7   22. dec 2020 Dine lygter skulle da helst være vandtætte , så hvordan det væske er kommet der ind er lidt af en gåde , og hvis de ikke er tætte, er nye lygter alligevel eneste løsning .

  • #8   22. dec 2020 Kemikalier kan vel godt trænge ind i plastik? Det du ser på billede tror jeg er en kombi mellem små revner fra stenslag og kemikaler fra bilpleje som er trængt ind under overfladen

  • #9   22. dec 2020 Det er jo indvendigt at lygten er fuldstændig brændt af? Det er byt til nyt, der er ikke noget at gøre. Og det har ingenting at gøre med kemikalier fra bilvask/bilpleje.

  • #11   22. dec 2020 Det er faktisk original lygter og størstedelen af bilerne har det, sandsynligt pga. opvarmede forlygte og sollys, ikke pga. pærene for de så blanke ud før sommerferien.
    Er der nogen herinde som har erfaring med at give den en omgang kontakrens indefra?


  • #12   22. dec 2020 "Størstedelen af bilerne har det". Det tvivler jeg på, jeg har aldrig haft en bil med forlygter der så sådan ud, selvom de var 20 år gamle. Og jeg har aldrig set en bil med kulsorte forlygter ligesom din. Har du haft lygten skildt ad?

  • #13   22. dec 2020 Jeg har heller aldrig haft en bil hvor forlygte kom til at se sådan ud. Og har da haft 90+ biler i mit liv og har kun oplevedet at lygterne blev mælke hvide/tåget, hvor jeg kunne vand slibe dem og polerer dem op igen. eller at det krom indvendig i lygten begynder at skalle af, hvor så der skal ny lygte til vis det sker. Og jeg har da kørt med pære med for højt watt en del da jeg var yngre, og der var det kun stikket til pæren der smeltet. Hvor men skulle sætte et kraftigere stik på med tykker ledning i bagefter for det ikke smeltet i fremtiden.

  • #15   22. dec 2020 Tak til alle for deres svar ??

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #16   22. dec 2020 Største delen af biler? Jeg har aldrig set nogen der var svedet på den måde indvendig før...

  • #17   23. dec 2020 Hvis man kigger på lygten mens lyset er tændt, så skal man nok kunne se det. For det er selvfølgelig ikke synligt med slukket lys.

  • #19   23. dec 2020 Hej
    På med nyt og undlad at montere eksplosionsfarlige kinøjserpærer igen
    MVH KP


Kommentér på:
Forlygter

Annonce