{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Toyota Avensis Verso 2,0 D4D Turbo Udskiftning
  • #1   30. dec 2020 Har skiftet turbo på dem flere gange. Det var ikke været en slem opgave men det tager da lidt tid og tage alle skjolde af,rundt om turbo og løsne olie tryk rør og køling af turboen. selve skoldet under foruden skal jo også skrues af. Men igen det ikke en slem opgave tror jeg bruger mellem en time til 2 på udskiftet en turbo på sådan en og samle alt igen. her er et billedet fra hvor jeg hade turbo af og renoveret den og på igen,på sådan en sidst, hvor jeg renoveret turboen med ny kærne og renset de variabel vinger.

    profilbillede
  • #2   30. dec 2020 Tak skal du ha, nu du ved noget om det har jeg så mulighed for at sætte en anden på så den måske kunne gi 10 - 20 HK mere??


  • #3   30. dec 2020 vis du sætter en anden str på den så skal du have kørt den ind på et rullet felt og blev chippet vis du vil have mere ud af en ny str turbo. Men du kan da prøve at søge på en hybrid turbo til sådan en, og se om der er nogen der laver sådan en til dem. Men ja man kan da tilpasse mange andre str turboer, men tit skal olie tryk rør og vand køling plus rør tilpasset. Så det kræver men kan finde at af at gøre det. Så det nemmer vis du finder de hybrid turbo, det vil sige en orginal turbo der er bleven lavet en str kompressor hjul. den ville passe lige på igen uden bøvl da den stadig er som orginal udvendig som før. Men igen den skal køres ind bagefter for at få noget rigtig ud af den

  • #4   30. dec 2020 Men som sagt jeg bruger mellem 1 til 2 timer på udskiftning af sådan en. Men vis du ikke er van til at skrue så vil det tage noget længer.

  • #5   30. dec 2020 Ved hvor mange km stiger turboen af på sådan en D4D? Er det mandagsbiler eller sker det ret konsekvent for alle?

  • #6   30. dec 2020 Den har kørt 236.000, blæser motorolie ind, havde kørt med ca 180 hele vejen fra Polen, nåede til Rostock og måtte tage færgen hjem, og ja er vant til at skrue, ville bare lige høre inden jeg begyndte og skille det ad.

  • #7   30. dec 2020 Dropper og skrife til anden størrelse, køber bare en ny magen til

  • #8   30. dec 2020 De ikke værre end alle de andre diesel der køre i de årgange. Jeg har skiftet dem med ca 230.000km + ÷lidt til 350.000 km så det svinger lidt ang km. Men normalt grunden til det sker på dem er at olie sien begynder at stoppe til at bakelit og sod. Så når I skifter turbo på dem så tag bundkaret af dem det relativ nemt. og så rens olie sien ellers køre den nye turbo ikke så mange km, plus motoren også tager skade af olie mangel :-). glemte lige at skrive Det tidliger du skal tjekke

  • #9   30. dec 2020 her kan I se hvordan de olie si stopper til af sod/bakelit. den hade kørt knap 230.000 km da den fik ny turbo og hvor jeg renset olie sien samtidig.

    profilbillede
  • #10   30. dec 2020 Og her er efter rengøring

    profilbillede
  • #11   30. dec 2020 Så når de d4d motorer har kørt omkring de 150.000 til 200.000 km så det en god idé at rense den oliesi. Og man skal gøre det vis turboen er slidt op da det normalt er det første tegn på den er ved at stoppe lidt til den si

  • #12   30. dec 2020 her kan I se en der hade brændt et stempel pga af olie sien var stoppet jeg lavet. Jeg hade så en halv motor til at stå så honet cylinderen da det kun var lidt aluminium fra stemplet der hade sat sig. Så den kunne hones op som ny igen, gav så de andre cylinder en tur også plus jeg renoveret turboen på den motor også. lægger lige lidt billeder op af det her så det vigtig at rense den olie si smiley ellers sker det her

    profilbillede
  • #13   30. dec 2020 Og efter honing

    profilbillede
  • #14   30. dec 2020 ville have lagt flere billeder op inde jeg honet den skade cylinder. Men det Kan jeg ikke nu da jeg ikke kan lægge dem op. Men jeg hade en anden motor til at stå til dele. Så der tog jeg et stempel fra og flyttet over da de 3 andre stempler var ok. plus jeg udskiftet knaster og knast holder da det også var slidt af olie mangel. men selve hoved lejer og pejl lejer var som nye. Så den blev samlet igen og den har kørt perfekt siden den motor.

  • #15   30. dec 2020 dyserne sidder inde i ventildækslet på den motor ikke`? for flammeskiverne bliver utæt og det der sodet kommer fra. så op med dyser og nye flammeskiver i.

  • #16   31. dec 2020 Ja de sidder inde under topdækslet med ender til stikket, stikker op igennem det. Og ja bakelit kan komme fra utætte dyser men sod kan også stoppe sien til. kan komme fra olie og sod indvendig fra motoren af, så det ikke kun utætte dyser der stopper sien på dem. Men er de utætte eller en dyse eller flere har været det eller de er bleven skiftet,og de ikke har renset sien samtidig med nye flammeskiver er sat i. Så kan det også være skyld i det stopper til over de km. lagde de billeder op af den motor jeg lavet her inde her er et link.
    https://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/diverse-bil/202457-toyota_avensis_verso_2_0_d4d


  • #17   31. dec 2020 en ting man skal skifte på dem. set flere gange sien er stoppet til. har aldrig selv lavet det.

  • #18   31. dec 2020 helt enig i det er de utætte skal de skiftes. ellers kommer det bakelit i olie og sien.

  • #19   31. dec 2020 Hvad er olieskifteintervallet på sådan en D4D? Det er jo tydeligt at hvis man venter for længe, går det galt. Måske man skal gå imod anbefalingerne i manualen og skifte endnu oftere?

  • #21   31. dec 2020 ja helt enig der jeg skifter det ved 10.000 km og nyt olie filter hver gang. da jeg ikke vil køre 15.000 til 25.000 km på et olie skift, men nu har jeg så også set indmaden af mange mærker diesel motoren.der har kørt hvad bil producenten foreskriver af km og det ikke altid positivt,når de når omkring +200.000 km og har kørt mange km per olieskift.Men det med oliesien stopper til af bakelit og sod skidt,det ikke kun Toyota motorer det kan ske på.men også mange andre mærker motorere,Så det de ikke alene om.

  • #22   31. dec 2020 Det med tilstoppet oliesi, er det også et problem i Toyota Hiace D4D? Kan se at Hiace motoren er en 2,5 liters.

  • #23   31. dec 2020 ja så lang tid dyser sider indvendig i topdækslet,kan det ske det med bakelit fra en utæt dyse af. så ja det kan også ske på dem men det kan ske på andre mærker. har selv set det ske på 1.6 hdi vis simmerringe ved dyser og flammeskiver bliver utætte. Så selv om dyser sidder udvendig kan det ske på nogen typer motor selv om det. plus jeg har set det ske på 2.0 pd tdi vag motorer også, det sidste jeg så det på af dem var den værste jeg nogen siden hade set. der var motoren fyldt total op med bakelit, så det var ny motor.

  • #24   31. dec 2020 her er et billedet af den 2.0 pd tdi motor der var fyldt op med bakelit pga af utætte dyser, vil lige sige det er den værste jeg nogen sinde har set. utroligt nok kørte motoren nogenlunde anden en den tog turboen.

    profilbillede
  • #25   3. jan 2021 Freeway: Tak for hjælpen

  • #26   3. jan 2021 Det var så lidt smiley

Kommentér på:
Toyota Avensis Verso 2,0 D4D Turbo Udskiftning

Annonce