{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.711 visninger | Oprettet:

PSA tekniker søges til hjælp på 1.6hdi {{forumTopicSubject}}

Citroën c3 picasso
den har lyst engang for partikelfilter block fail.
partikelfilteret er blevet renset med additiv i filteret. også er den blevet nulstillet så den tror den har fået nyt filter.
den har kørt fint i et halvt år. så startede den med og køre ujævnt i tomgang engang imellem. intet når man kørte.
nu lugter den forfærdeligt og trækker ikke sådan rigtig som før og er svær og få op i fart.
desuden virker fartpiloten ikke.
den lyser ikke i nogle lamper og melder heller ingen fejl på testeren kun fejl på køleblæseren. den har heller ikke den der regererings væske på denne bil
kan det tyde på partikelfilteret er blevet helt tilstoppet?
tak på forhånd


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  PSA tekniker søges til hjælp på 1.6hdi
  • #1   8. jan 2021 Nu når du har tester på hvad siger den i differencen tryk?,vis det er alt for højt er filter stoppet til. ang din fart pilot prøv at tjekke kobling kontakten der sider over kobling pedalen, har set dem gå løse og så virker fart piloten ikke. da kobling pedalen ikke kan trykke på den. Og det samme vis der er fejl på bremse pedalen kontakten eller den sidder løs.

  • #2   8. jan 2021 har ikke rigtig kigget på måleværdier.
    tror ikke min delphi tester er så klog


  • #3   8. jan 2021 Så længe du har fejl i motor ecu, så regenerere den ikke.
    Din fartpilot virker ikke pga samme.

    Din køleblæser har indvirkning på regenerering.
    Men når alt kommer til alt, så skal man stå med bilen og se live data før man kan drage nogen konklusion.

    Kan ikke forstå når du siger at den ikke kører med Eolys væske. Det kan være enten være en lukket beholder eller en pose du kan skifte.


  • #4   8. jan 2021 ville den ikke fortælle.mig hvis den manglede den væske? synes jeg har kigget under bilen men uden held ikke fundet den beholder

  • #5   8. jan 2021 Hvor gammel er den? Delphi tester kan godt måle differencen tryk. ved det for har selv en jeg bruger en del og har haft dem på flere af de psa biler der.

  • #6   8. jan 2021 den er fra 10

  • #7   9. jan 2021 Tjek eolysevæske. Hvis den mangler væske, går partikelfilter i stykker pga for høj temp.Da partikelfilter på PSA er lavet af cordierite, tåler de ikke høje temperaturer. De biler som ikke bruger eolysevæske, har partikelfilter af siliciumkarbid som har højere smeltepunkt.

  • Anders G
    Anders G Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 18
    #8   26. jan 2021 Kim det er direkte forkert.

    PSA har altid kørt med siliciumkarbid på original filter.

    Carodite er kun uoriginale filtre til PSA.

    Helt tilbage til 307/406 fra 2000


Kommentér på:
PSA tekniker søges til hjælp på 1.6hdi

Annonce