{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.272 visninger | Oprettet:

Mahdi I
Mahdi I
Tilmeldt:
11. jan 2021
Emner: 1

Motor-, Adblue- og Servicelampe lyser orange {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri

Jeg var på motorvejen i dag med min 208'er (1.6 BlueHDI), hvor jeg under min kørsel pludselig fik 2 beskeder på skærmen. Den ene besked skrev "Engine Fault: Have the vehicle repaired" og den anden skrev "Emissions Fault". Herudover var Motor-, Adblue- og Servicelampen også begyndt at lyse orange(stilstående, uden blink). Jeg kørte derfor af motorvejen og parkerede. Da jeg holdte stille kunne jeg se at røgen fra udstødningen var meget hvid, og med en med stærk lugt (mindede lidt om noget kemisk man lavede i fysik&kemi). Jeg slukkede derfor bilen og kunne se at udstødningen var helt hvid inden i. Jeg har ikke den store forstand på biler, så fik min ven til at tilslutte den til en computer, hvor der blev vist følgende fejlkoder og beskrivelser:

- P16EA_00: Afgiftning af deNOx system Overdrene emissioner af ammoniak, Intermittent
- P20EE_00: DeNOx system, emissionsstyring ikke effektiv, Intermittent
- P208E_00: DeNOx systemkredsløb, Registrering af blokade, Intermittent
- P20F6_00: DeNOx systemkredsløb, Lækageregistrering, Intermittent

Nogen der har oplevet lignende og kan fortælle hvad der kan være problemet? Jeg har som nævnt ikke den store viden inden for biler, så håber i kan være behjælpelige.

Mvh.
Mahdi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor-, Adblue- og Servicelampe lyser orange
Kommentér på:
Motor-, Adblue- og Servicelampe lyser orange

Annonce