{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.437 visninger | Oprettet:

Bedste rensning af partikelfilter {{forumTopicSubject}}

Hey.

Jeg ved der sidder nogle eksperter på det her område herinde et sted.

Men hvilken metode til rensning af partikelfilter vil i mene er den bedste?

Jeg kan vælge mellem gennemskylning, hvor filteret bare bliver monteret komplet i en maskine.
Samt en anden metode hvor filteret bliver skåret op, kernen bliver renset i en maskine, og filteret bliver svejst sammen igen.

Filteret fejler pt. ingenting, men pga. højt kilometertal, vil jeg gerne have det renset/tømt for aske. Filteret er regenereret for 5 km siden.

Del gerne erfaringer på området.

Mvh Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedste rensning af partikelfilter
  • #1   20. jan 2021 det fungere rigtigt godt med at få den skyllet igennem ved ketner! men den bedste løsning er på med nyt filter smiley

• #2   20. jan 2021 Det er den "hurtige" skylning du mener?

Kan fortælle at et originalt ombytningsfilter koster 11.000 kr + moms, så det bliver hvertfald ikke før filteret er helt tilstoppet at det bliver udskiftet.

Vil skyde på at filteret pt. kører ca. 800 km mellem regenereringer, så vurderer dens tilstand til at være god.

• #3   20. jan 2021 ja det må det være, sensore osv bliver siddende i og du får en før og efter måling smiley ja det kan den jo skylles mange gange for smiley

men på den anden side, hvis bilen kører som den skal og der ingen problemer er synes jeg nu det er spild af tid og penge og få den renset. der kan gå mere galt end det gør gavn smiley

• #4   20. jan 2021 Ja okay. Nu er filteret godt nok afmonteret smiley

Har ikke selv haft erfaring med at filteret kan tage skade af det, men det kunne man nok godt forestille sig, ville være muligt. Det er dog kun nogle ganske få filtre jeg har sendt til rensning for flere år tilbage.

• #5   20. jan 2021 Når okay, ja så giver det ok mening lige at få den renset, nej tænkte nu på afmonterings proccesen der ku gå noget galt smiley

• #6   20. jan 2021 Det var ikke så slemt at afmontere. En god times tid, så var det af.

Kan bare huske at førhen, sendte man altid filtre til "brændning" hvor de blev skåret op, ind i en ovn, og svejst sammen igen. Men den tid er måske forbi?

• #8   20. jan 2021 Ja, den nye metode her er 10x bedre smiley

• #9   20. jan 2021 Jeg havde for et par år siden problemer med tilstoppet partikelfilter pga defekt termostat.
    Jeg fik skiftet termostat og skyllet filteret ved Ketner.
    Jeg fik monteret filteret og nulstillet data men ca 2 mdr efter begynder den at regenerere oftere og oftere .
    Jeg har efterfølgende fået at vide at det med at skylle filteret er som at pisse i bukserne og det eneste der dur er et nyt filter eller en ny kerne.
    Et ombytnings filter med ny org kerne kostede knap 4000kr på ebay og det kører bare!!
    Det var 2500kr ud af vinduet.

• #10   20. jan 2021 Så du endte med at få sat et helt andet filter på?

Som sagt, så fejler mit filter og bil ikke noget. Og grunden til det skal renses, er for at forebygge tilstoppelse på et tidspunkt.

• #11   20. jan 2021 Ja eller ombytningsfilter.
    Jeg fik at vide efter skylning at filteret flowede det den skulle og den ikke var smeltet i kernen, den var dog godt stoppet.
    Det kan godt være at andre har været heldige men jeg tør ikke satse på en skylning igen.
    Min bil kører min 100km til og fra arbejde om dagen med 98% landevej så det burde være ok.

• #12   20. jan 2021 simon j

Hvilken bil var der tale om?

Jeg er ofte blevet fortalt at de psa biler der kører med additivsystem ikke kan renses.

• #13   20. jan 2021 Det drejer sig om en E92 335D med på det tidspunkt 174xxxkm på bagen.
    Manglende regenerering skyldtes at motor temperaturen ikke kom over 69 grader i vinterperioden og efter lidt tid meldte den dpf stoppet.

• #14   20. jan 2021 Ja okay..

Træls oplevelse med skylningen.

• #15   21. jan 2021 #13
    Nogle BMW'er køre med 2 temperatur sensore til kølevandet. Den ene gå i stykker så ECU kan læse det den anden bliver "doven" og registre ikke temperaturen korrekt. Det er åbenbart et normalt problem for dem.

• #16   21. jan 2021 Det virkede perfekt efter skift af termostater, begge termostater blev skiftet til org. BMW.
    Det var som det skulle være de første 2 mdr og så begyndte det at stoppe til igen.
    Nu kører det perfekt igen.

• #17   22. jan 2021 Du kan finde på youtube hvordan du selv kan gennemskylle partikelfiltre.
    Først med eddikesyre og efterfølgende med sodaopløsning.
    Det skal være et bestemt blandingsforhold, hvis man ikke skal skade katalysator og filter.
    Men det burde kunne lade sig gøre.

• #18   22. jan 2021 #17
    Det lyder dejligt med den slags videoer. Så kan folk hjemme i privateje lige køre en omgang kemikalier og udstødnings sod direkten i kloaken.

• #19   22. jan 2021 kunne da også godt have fortalt man bare kan skyde baglæns med en højtryksrenser og det ca giver samme resultat. men det er sku ikke så godt for kloaken smiley

• #20   22. jan 2021 Har før haft held med at genoplive tilstoppede filtre, ved at skylle baglæns med en damprenser.

Det er dog ikke noget jeg vil begive mig ud i med et velfungerende filter, da det nemt kan gøre mere skade end gavn.

Jeg endte med at bruge et firma der skærer filteret op, renser kernen, og svejser det sammen igen. Får bilen samlet idag, og forhåbentlig så er filteret som nyt igen.

Kommentér på:
Bedste rensning af partikelfilter

Annonce