{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.027 visninger | Oprettet:

Reco C
Reco C
Følgere: 15 Emner: 4 Svar: 27

Fejl ved FOCUS 2012 {{forumTopicSubject}}

Kære bilkyndige
Nu er det min bils tur til at fejle. Som I kan se på billedet er der en del fejlkoder som er mig en gåde.
Hvad er jeres bud på bilens fejl. Den kører stadig men i nødprogram.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejl ved FOCUS 2012
  • #1   22. jan 2021 ser ud til der er en lampasonde foran kat og partikelfilter der er gået til i de indvendig varme tråde. eller der er dårlig forbindelse til den så tjek det først er det ok ny sensor. Og de andre tyder på din filter er fyldt op med aske prøv at lave en tvangs rensning med tester og se om det hjælper. plus tjek også hvor højt differencen sensoren lægger på. men hjælper det ikke at regenerere filter, kan det være der skal nyt til eller det skal sendes til rensning.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#2   22. jan 2021 Mange tak
    Hvad er "tangs rensning med tester"
    Jeg har Delphi og ved ikke om den kan

• #3   22. jan 2021 Det er tvangs regenerere af filter, det vil sige man går ind på partikler filter med tester og så vælger man tvangs regenerere af filter. Og så køre man en tur evt mens man gør det eller holder stille og holder motoren i højere omdrejninger mens det gør det. Det hvor den selv forsøger at rense filteret for sod, og hjælper det ikke er der tid til et nyt filter eller få det sendt ind og renset. Jeg kan gøre det på flere biler med den Delphi tester så prøv at gå ind og se om den også kan tage din Ford. nu når du er inde på partikelfilter eller inde på ecu/motor, det svinger lidt hvor det lægger til hvad bil mærke det er. Så gå ind på tik tak mener at det hedder det, og der inde kan du vælge mellem flere ting du kan teste kode og generering af filter.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#4   22. jan 2021 Freeway mange tak smiley
    Er vi enige i at regenering foregår via OBD,ikk?
    Jeg håber Delphi kan

• #5   22. jan 2021 Ja det gør tilføjet lige lidt mere tekst ved min sidste besked,hvor jeg skriver hvor du går ind på med din Delphi tester for at gøre det.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#6   22. jan 2021 Jeg har prøvet det men det mislykkedes. Jeg ved ikke hvorfor men den vil have jeg skal slå a.c til men den er defekt på min bil.

• #7   22. jan 2021 prøv at slå alt andet til af el i bilen og prøv igen. Det fordi den til have motoren belastet så meget som muligt når den forsøger at renset filtet. da filteret skal blevet rigtig varmt for den kan renset det så jo mere belastet motorer er varmere er udstødningen/partikelfilter.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#9   23. jan 2021 Kan man ikke gøre det i frigearet og hvor jeg holder omdrejningen på 4,000?

• #10   23. jan 2021 vi havde på et tidspunkt problemer med en Focus.
    der meldte fejl på dpf (diesel partikel filter)
    den blev tvangs regenereret flere gange.
    ejer fandt så et sted de kunne rense dpf. (dengang har der næsten ingen som gjorde i rensning)
    de laver en test før og efter.
    kan huske deres test sagde der var 98% flow gennem filteret.

ny renset filtrer blev monteret, men 2 dage efter meldte den fejl igen.
    samtlige føler/sensor var skiftet og udmålt
    jeg mistænkte det var software i motor ECU, der havde fejl.

men Ford sagde, at de kunne se med deres udstyr, at det ikke fejlede noget ??

vi fandt aldrig ud af hvad der har galt,
    da ejen valgt ikke at ville bruge flere penge på bilen .

han hvad også brugt rigtig mange penge på den bil

• #11   23. jan 2021 #9 Jeg plejer at køre en tur men det kan også lade sig gøre mens bilen holder stille med omdrejninger ved ca 3000+. Og ja Dennis gsi har også set mange underlige fejl på de biler med de psa motorer, hvor fejle der var skyld i det lå et helt andet sted end man regner med.

• #12   23. jan 2021 nu skal du huske at slette alle fejl koder på partikelfilter/motor inden du sætter testeren til at regenerere det filter, da vis der lægger fejl kan det blokere for det så jeg plejer at Ryde alt og så starte det.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#13   23. jan 2021 Jeg har slettet fejlkoderne men de dukker op igen efter 2 sek
    Jeg er bare bange for at fejlen dukker op igen efter udskiftning af DPF.
    Ville det hjælpe hvis jeg kører en lang tur i 4 gear med så høje omdrejninger som muligt?
    Måske skylles fejlen lambdasonde?

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#14   23. jan 2021 Da jeg var ude at køre i går aftes, slettede jeg fejlene og bilen fik lige pludselig de 115 hk smiley
    Men så ca 2 sek senere meldte den fejl igen og bilen mistede trækkaften
    Kan det virkelig passe at fejlen skyldes tilsodning selvom den trækker kraftigt ved sletning af fejlene?

• #15   23. jan 2021 Ja det kan det, når der er fejl på partikelfilter systemet eller det er lukket til af aske. Så sætter den en fejlkode på det og dermed går den i nødsystem og så kan den ikke trække. Det derfor når du fjerner den den køre fint ind til den registrere den fejl igen.

• #16   23. jan 2021 Hvis du har nogen fejlkoder(p0135)kan du ikke tvangs regenerer, de skal først løses.
    Og så kan det ikke anbefales at køre alt for meget i bilen, at køre med et tilstoppet partikel filter er ikke smart.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#17   23. jan 2021 Ved I om nogle additiver man hælder i tanken er effektive?

• #18   23. jan 2021 Intet du kan hælde i tanken hjælper når filteret er nået der til at den kommer med de fejl.
    Start med at få løst roden til problemet, få tvangsregenereret filteret og håb på du ikke har kørt så langt at skaden er uoprettelig.
    Overvej efter at have tvangsregenereret at få skiftet olie og filter.

Hvis ikke du selv kan løse det så betal dig fra det, det bliver ikke billigere af at vente

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#19   23. jan 2021 Jeg prøver i første omgang at få skiftet lambdasonde.
    Kan man godt få filteret renset med succesfuld? Eller skal man købe et nyt DPF?

• #20   23. jan 2021 Når du får fixet den fejl som er på enten stikket eller sonden, så kan du måske redde dit filter, men det kommer meget an på hvorlænge du har kørt rundt med det.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#21   23. jan 2021 Bjørn. Jeg har kørt 60 km siden men det var på motorvej med 3,500 omdrejninger. (Ved ikke om jeg har gjort bjørnetjeneste)
    Jeg vil prøve at fikse lambdasonden i morgen.

• #22   23. jan 2021 Lige så længe den står med fejl på lamdasonden så begynder den ikke at regenerer lige meget hvad du gør.

• Reco C
    Reco C Tilmeldt:
    jan 2021

#23   23. jan 2021 Bjørn. Mange tak for svar. Ved du hvor stor sandsynlighed der er for at en regenering vil løse tilstopning?

Kommentér på:
Fejl ved FOCUS 2012

Annonce