{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.998 visninger | Oprettet:

Thomas J
Thomas J
Følger: 1 Emner: 39 Svar: 147

Raze batteritester med kun grønt lys i "ok"? {{forumTopicSubject}}

Hej klogere hoveder end jeg. smiley

Købte denne https://www.thansen.dk/bil/autodele/bilbatteri/tester/batteritester-generatortester-auto/n-469837186/pn-237522430/
i håb om, at den ville vise, hvornår jeg var nødt til at lade mit batteri op. Men kun den nederste grønne "ok" lyser. Er der nogen der ved om det er godt, skidt eller ubrugeligt? Ville gerne have haft indikatoren ved fuldt opladet, mellem eller lav lyste, men det sker hverken med eller uden nøglen drejet i tændingen. Jeg har ikke lyst til at bruge 5-700kr. på en tester, når jeg i forvejen har skiftet batteri adskillige gange og har købt en oplader...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Raze batteritester med kun grønt lys i "ok"?
  • #1   24. jan 2021 Du kan da købe een måler med 2 stik , som elektriker bruger, så kan du se hvor meget skrald der er på batt. Koster under 100kr

• #2   24. jan 2021 En batteritester måler jo bare voltene på batteriet, så du kan ligeså godt bruge et multimeter, men hvor mange volt og ampere lader bilen med?

12,4-12,7 Fuldt opladet
    12,2 halvt opladet
    Under 12 Dødt eller skal oplades

Det mest spændende er at måle voltene under belastning

• #3   24. jan 2021 Så du vil ikke betale for ordentligt Grej? så hellere en defekt tester fra thansen?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#4   24. jan 2021 Ja, ved godt at jeg nok burde købe et multimeter, men tænkte bare at det her var så basalt, så selv jeg forstod det. smiley Jeg er bedre til noget skåret ud i pap, frem for at skulle huske på det med "hvis over ditten, så datten og ellers ikke godt." Men det kan godt være jeg skal købe sådan et i stedet for.

Hvis pengene sad løst, så købte jeg gerne noget dyrere måleapparatur, men lige mht. batteriet, så er jeg træt af at bruge penge på dét specifikke emne.

• #6   24. jan 2021 købt c tek batteri testet den virker super

• #7   24. jan 2021 Find da ud af problemet istedet?

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#8   24. jan 2021 Problemet er at jeg kører for sjældent og for korte ture. Ergo drænes batteriet og jeg får sjældent en advarsel først.

• #9   24. jan 2021 Tror der er mange som kæmper med manglende kørsel i disse dage. Luftede vores nummer to bil igår med ca 100km, bare forat få smurt ok aktiveret alting. den har nok stået stille i 2-3 ugers tid.
    C-tek har quick connectors, så har du adgang til 220v ved bilen, kan du sætte en c-tek lader til maintenance charge. Syntes det virker ganske ok, man skal bare sørge for at ledningerne ligger så man bliver mindet om ikke bare at køre smiley

• #10   24. jan 2021 En idé er at vikle ledningen omkring sidespejlet

• #11   25. jan 2021 Må være billigere at køre lidt 1 gang om ugen, så bilen bliver ladet og bremser lige bliver brugt .
    Ang batt. Jeg købte batt til kone bil i t Hansen. De gav mig et der var 50% for lille . Evt tjek at det er rigtig batt.
    Køber ALDRIG noget auto dele der mere, ved vores t Hansen har de mindre viden end min hund

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#12   25. jan 2021 Jeg har en oplader som virker fint, hvilket jeg også giver den med regelmæssigt. Men har ingen idé om, hvornår det reelt er nødvendigt. Har skiftet batteriet et par gange og sidste gang gjorde mekanikeren det. Efterfølgende turde jeg ikke andet end at oplade det en gang imellem, så jeg ikke kommer ud til en død bil. Har heldigvis endnu ikke præsteret at køre afsted, uden at frakoble opladeren. smiley
    Jeg kører skam lidt om ugen, men der er ikke særlig langt til og fra arbejde og længere ture er jeg ikke god til at se et formål med, hvis jeg ikke skal noget for enden af ruten. Og således bider det hele sig selv lidt bagi.

• #13   25. jan 2021 Har du fået målt generator om den lader som den skal. Det tager mekaniker 2 min at måle det.

• Thomas J
    Thomas J Tilmeldt:
    mar 2008

#14   25. jan 2021 Ja, mekanikeren har målt den ved 2 forskellige lejligheder, intet galt. Det var også min første tanke, at det var dér problemet gemte sig, men nej.

Kommentér på:
Raze batteritester med kun grønt lys i "ok"?

Annonce