{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

Fartpilot BMW E39 {{forumTopicSubject}}

Hej , jeg har købt en BMW E39 årg 1998 , hvor tidligere ejer havde monteret et Sports rat i , nu har jeg monteret det org. rat med de multifunktioner som hære til bilen , men min fart pilot virker ikke , er der en måde man skal installere det på igen , eller hvad kan være problemet ??
Mvh Einar


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fartpilot BMW E39
  • #1   31. jan 2021 har du husket der sidder en knap, på plastikket, ved speedometer, man skal tænde/skriver den op først.

    gik noget tid før jeg fandt ud af det, da jeg havde lånt min brors E39

    og blev irriteret over jeg ikke kunne få fartpilot til at virke.


  • #2   31. jan 2021 For mig var det nok at skifte rattet. Fra et uden til et med. Men var en e39 520 fra 2000.
    Hvis du har fejl på abs virker det ikke. Mener den bruger højre baghjul til Cruise og speedometer.


  • #3   31. jan 2021 jeg har ikke nogen abs alarm på bilen , men tænker den måske skal kodes før det virker igen

  • #4   31. jan 2021 Nu tænder abs lampen i speedometeret og slukker efter motoren er startet op ikke?. for har set flere folk der har fjernet pæren/dioden til abs lampen i de ældre biler pga abs ikke virker/har fejl. Og så har de gjort det i stedet for at lave fejlen desværre, selv om i min verden er det bedre at lave fejlen og have sikkerheden i top. abs/esp airbag er en god ting at have nu når det er der og det virker :-).

  • #5   1. feb 2021 Din er et par år ældre så det kan være at de har ændret på det bagefter.
    Var selv ret overrasket over at den ikke skulle kodes til.


  • #6   1. feb 2021 lampen tænder godt nok , og slukker når bilen startes , så det er åbenbart ok , men er det ikke også normalt lys i knapperne på rattet ?

  • #7   1. feb 2021 Tror jeg ikke nej (ingen af dem faktisk).

    Du kan relativt nemt sætte hastigheden fra rattet.
    https://www.shpock.com/en-gb/i/WarQe_IG8mNbO5bo/bmw-e39-steering-wheel-with-complete-airbag
    Som jeg husker det:
    Øverst til højre tænder og slukker for det
    Plus enkelt tryk sætter den til nuværende
    Minus enkelt tryk stopper cruise men den er stadig tændt.
    Holder man plus inde accellere den og husker hvor den kom til
    Holder man minus inde tager den fart af og husker hvor den kom til.

    Det er et par år siden vi havde bilen og jeg kørte ikke meget i den de sidste to års tid, så det kniber lidt med hukommelsen.
    Bliver lidt i tvivl for den næst nederste ser meget ud til at være en tænd sluk knap.
    Du må teste lidt med knapperne, du opdager det ganske nemt.


Kommentér på:
Fartpilot BMW E39

Annonce