{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.669 visninger | Oprettet:

Jette  J
Jette J
Tilmeldt:
20. feb 2021
Emner: 1

Fiat Punto twinair turbo melder motorfejl {{forumTopicSubject}}

Hej. Min Fiat Punto Twinair turbo, 0,9 100 hk købt fra ny af i sep. 2015 har nu kørt 98000. For et par dage siden hvor det var Frostvejr, meldte den efter 1 km kørsel pludselig motorfejl og det var som om der ingen trækkraft var. Jeg stoppede bilen og slukkede den 1 minuts tid. Ved genstart kørte den “normalt” igen, ikonet for motorfejl var væk, men symbolet med advarselstrekant for fejl lyste stadig.
(Bilen havde været til normal service et par dage tidligere hvor den bl.a fik nye tændrør.)
Jeg kørte på værkstedet igen, og her skiftede de så tændspoler.
Et døgn senere opstod samme fejl igen, motoren trak ikke og jeg måtte genstarte, der var dog en forskel, Nu lyste knappen med “start stop” konstant selvom jeg trykkede på knappen. I displayet meldte den at den var aktiveret eller deaktiveret når jeg trykkede, men knappen lyste konstant. Værkstedet gav den Nu en “Fiat opdatering”
Nu er der igen gået et døgn og den fejler igen smiley Motoren kører, men i display lyser motorfejl og advarselstrekanten og i displayet står der “start and stop unavaliable, check engine.
Er der nogen bud på hvad der kan være galt? Værkstedet varslede sidste gang at hvis fejlen fortsætter kan det være noget i selve motoren som kan blive dyrt at fixe. På forhånd tak...


Lokale nyheder fra Viborg
Ønsker du at læse lokale nyheder fra Viborg. Så skal du ikke lede længere! Læs mere på voresbyviborg.dk.
Kommentarer på:  Fiat Punto twinair turbo melder motorfejl
Kommentér på:
Fiat Punto twinair turbo melder motorfejl

Annonce