{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
691 visninger | Oprettet:

Batteri aflader hurtigt Bmw E90 {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Oplevede her for et par dage siden, at vores bil var totalt tom for batteri.
Får derfor autohjælp ud med en booster, og får startet bilen med det samme.

Kører så en tur, på ca 60 km, med 130-140 km/t.
Går derefter ind og handler, og kommer ud til bilen igen, og den starter med det samme. Nu har den stået 3 dage, og er så fuldstændig afladet igen.

Batteriet er 1 år gammelt.
Er det ikke med stor sandsynlighed, at batteriet er færdigt?
Automanden sagde, at da han sætter boosteren på, så åd den utrolig meget strøm fra hans booster.
På forhånd tak.


Kommentarer på:  Batteri aflader hurtigt Bmw E90
  • #1   20. feb lad batteriet ordentligt op med en lader og få den testet

  • #2   20. feb Er der lys osv på bilen når du prøver at starte?
    Også tørner motoren bare ikke?

    Du kan tjekke dit batteri når bilen har stået nogen dage, er spænding på ca 12,6 volt, så fejler batteriet nok ikke noget.
    Evt kan du tjekke spændingen mens du starter, holder den sig over 10 volt, så er batteriet okay.


  • #3   20. feb Der er 0 strøm på. Intet overhovedet

  • #4   20. feb Vejhjælp igennem FDM? Så kan du lade dem tjekke dit batteri og få et nyt kvit og frit hvis det gamle er defekt. Ellers så læs på denne side

    https://batteriforsyning.dk/content/9-fejlsogning-pa-afladet-bilbatteri


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.741
    #5   20. feb Blev det nye batteri kodet til bilen da det blev skiftet ?

  • #6   20. feb Nej, det blev ikke kodet. Men det har fungeret 1 år upåklagelig

  • #7   20. feb 4# nej har gennem if.
    Det er noget der hedder viking vejhjælp


  • #8   20. feb Ikke engang lys i instrumenterne eller lignende?

    Hvis dit batteri er fuldstændigt afladet, så vil en tur på på en 30-60 absolut ikke gøre så bilen kan starte igen.
    Jeg tror du skal kigge efter en løs forbindelse på batteriet, evt polerskoene ikke er spændt godt nok.


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.741
    #9   20. feb Hmm,ved ikke om det er værd at få det kodet nu.Men det skulle det have været da det blev monteret da bilen ellers ikke ved at det er nyt.
    Det er noget med at bilens ladesystem er så avanceret at den vil lade anderledes på et nyt batteri end et gammelt.
    Har på udenlandske forums set folk hvor deres nye batterier ikke holdt ret lang tid fordi de ikke ville betale en mekaniker for at få det kodet.
    Når ladesystem var vant til at lade hårdt pa et gammelt batteri for at holde det igang blev systemet ved med det på det nye batteri og det kunne de åbenbart ikke holde til.
    Ved selvfølgelig ikke om dit problem er det samme men det kunne være en mulighed.


  • #10   21. feb Hvis det nye batteri kun er ét år gammelt, så kan du vel benytte dig af din reklamationsret?

    Har selv lige skiftet batteri på min kærestes Up, men det var også næsten 8 år gammelt.


  • #11   21. feb Når du siger der ikke er noget strøm, er det så fordi der ikke kommer noget lys i instrumenterne?

  • #12   21. feb Det er totalt afladet.
    Ingen centrallås, ingen lys i instrumentet.
    Ingenting overhovedet


  • #13   21. feb #10.
    Bonen er selfølgelig forsvundet


  • #14   21. feb Du kan kun vide om det er defekt hvis du måler det med at multimeter, der kan købes til under kr 100 i Jem & Fix, Thansen og Harald Nyborg osv.
    Der skal være mindst 12 volt på det og gerne 12.5 og er der kun 10-10.5 volt så er der gået en celle.
    Er der spænding nok, så skal der måles om den lader nok med motoren startet, max er 14.7 volt, og 13.5 er ok.
    Det kunne virke som om du har et stel problem, dvs at batteriet ikke har kontakt med stel, enten minus polen der ikke sidder godt nok eller stelkablet over til motorblok/gearkasse ikke har god nok kontakt.


  • #15   22. feb Det er dødt.
    Det har stået til ladning de sidste 14 timer, og er kun ladet ca 15%.
    Kan ikke lade mere.

    Lige et spørgsmål: Hvis jeg nu køber et 78AH istedet for det 62AH jeg har nu.
    Vil det ikke kunne holde lidt bedre, hvis man nu ikke kører vildt meget i bilen?


  • #16   22. feb Du bør nok få undersøgt hvor "strømmen" forsvinder hen. Det er ikke normalt at et batteri klapper sammen efter et år. Lader generatoren som den skal? Er der en "strømtyv" et sted, så bilen aflader mens den holder parkeret?

    Men ja, jo større kapacitet jo bedre, når det kommer til batterier. Men de fysiske mål skal selvfølgelig være de samme som det originale batteri.


  • #17   22. feb De fysiske mål er de samme, ud over længden. Men der er massere at give af.

    Bilen kørte ikke ret meget dengang, og stod meget stille. Alt det her bøvl, kom efter alt den frost vi har haft. Der har INTET været før.

    Den har stort set ikke kørt, i den tid vi har haft det frost


  • #18   22. feb Hvis du kan starte din bil efter en køretur på 60 min.
    Igen et batteri er ikke magisk og virker eller ikke virker fra tiden til anden.
    Det er kun enten eller!

    Hvilken lader har du brugt? Og hvordan kan du se det kun er ladet 15%?
    Var der spænding på batteriet da du startede med og lade? Og hvor høj var den spænding?


  • #19   22. feb Nu er nyt batteri monteret.

    Det har en hvilespænding på 12.75 v,
    Og når bilen er startet, måler den 14.78 v.

    Så tror det klart har hjulpet.
    Det vil vise sig om et par dage.



  • #20   23. feb Men det mest interessante er jo hvad det gamle målte?

  • #21   24. feb #20.

    Det måler 11.80, i “fuldt” opladet tilstand


  • #22   24. feb Er du sikker på det fuldt opladet?
    En 5 amperes lader vil være flere dage om og lade et fladt batteri op.


  • #23   24. feb 11.8 volt er tegn på et batteri på vej mod døden, fuldt opladet burde det ligge på 12.2-12.6.

    Har du så fået det nulstillet?


  • #24   28. feb Har du fået det nye nulstillet i styringen???

  • #25   28. feb Uden og vide hvor længe der ladet, og/eller målt syre vægten, og om batteriet overhovedet kan give nogen ampere.
    Så er måling på de 11,8 volt ikke brugbart til noget.

    I princippet kunne batteriet være ved og blive ladet op.
    Husk på at en 60ah batteri kan afgive 60 ampere i 20 timer før det nede på minimums spænding (ca 10 volt).
    Så en med en 5 ampere lader så kan du selv regne ud hvor længe det vil tage og få det op igen.


  • K T
    K T Tilmeldt:
    jun 2015

    Følgere: 10 Emner: 2 Svar: 1.186
    #26   28. feb 60A i 20 timer på et 60Ah batteri ? Øh... undskyld men.. a´hva ?

  • #27   i går kl. 08:05 Ahh ja min fejl det kan levere 3 ampere i 20 timer før det rammer 10,5, hvis det er på 60ah.

    Pointen i det er stadig at hvis batteriet er fladt, og man lader med 5 ampere så tager det langt længere end bare f.eks 24 timer at oplade batteriet.

    Og trådstarter har nu osse startet en anden tråd, hvor hans ny installerede batteri, osse er drænet for strøm efter et par dage.
    Hvilket igen beviser min pointe at hans 11,8 volt var fordi hans gamle batteri ikke var fuldt opladet.


  • #28   i går kl. 08:26 Pointen er sådan set også, at det helt nye batteri, som var fuldt opladet inden montering, blev drænet til 3.6 volt på blot 4 dage.

    Så noget æder med sikkerhed strømmen


  • #29   i går kl. 12:32 Og min pointe var at hvis du nu havde lavet lidt mere fejlfinding havde du sparet og købe et nyt batteri.
    En spænding på et batteri siger intet om dets tilstand, nyere batterier som er vedligeholdes frie eller AGM, kan man jo desværre ikke måle syrens vægt.
    En syre akkumulator har ca 2,1 volt pr celle fuldt opladet, så med en klappet celle, skulle det aldrig være muligt og måle over 10,5 volt hvile spænding.
    Dog kan det snyde hvis ikke man er tålmodig nok, men det kan løses ved og belaste batteriet f.eks ved og tørne motorer, falder spændingen under 10 volt er batteriet dødt.

    Men du må jo have et ampere meter på og prøve at tage sikringer ud indtil du finder den skyldige.


  • #30   i går kl. 13:17 Det er vel ikke meningen den skal stå på 0?

  • #31   i går kl. 13:18

    profilbillede
  • #32   i går kl. 13:47 Så tror jeg at problemet er fundet. Positionslyset stod og lyste konstant.

    Det er nogle meget svage pærer, så har ikke opdaget det.
    Tænker vel de godt tappe batteriet efter 4 dage?


  • #33   i går kl. 16:54 Ja positions lyset kan sagtens tappe batteriet på en par dage.

  • #34   i går kl. 17:40 Et defekt relæ så?

  • #35   i går kl. 17:42 Da jeg drejede lys kontakten på 0, og drejede den tilbage igen, så holdt det op.

    Nu lyser den ikke mere.
    Måske et relæ ikke har det godt.
    Har positionslyset et relæ for sig?


  • #36   i går kl. 17:42 Ingen anelse

Kommentér på:
Batteri aflader hurtigt Bmw E90

x