{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
918 visninger | Oprettet:

Slør og hård i sving {{forumTopicSubject}}

Har en Audi fra 07 med quattro.

Der er lidt slør. 3 cm ca.
Ikke noget jeg bemærker i byen, men på motorvejen er det skide træls.

Udover det så synes jeg den er hård at dreje. Men det er virkelig lidt. Stadig irriterende synes jeg.
Min kærestes Polo fra 04, kan jeg jo fa'me dreje med lillefingeren...

Hvad kan det være?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slør og hård i sving
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   2. mar 2021 Det kunne godt lyde som en defekt tandstang.

• #2   2. mar 2021 Der må IKKE være slør i en tandstangs styring !!!!!

• #3   2. mar 2021 Knud.
    Basere du det på begge dele?
    Eller det bare pga slør?

Bjørn.
    Hvad er der ellers udover tandstang styring?

• #4   2. mar 2021 Bilen blev synet for 6 måneder siden. Også med det slør.

• #5   2. mar 2021 Defekt tandstang, som Polo skriver der må ikke være slør, og der er ikke andre valgmuligheder. Ny tandstang eller en brugt på

• #6   2. mar 2021 Da jeg kort efter 2. verdenskrig tog kørekort stod der i teoribogen at der højst måtte være 1 centimeter slør i snekke/rulle styrtøj ...

1 centimeter .... Og du kalder 3 centimeter for "en smule " smiley ?

Klan B : Snekke/rullestyrtøj ser feks sådan ud :
    https://www.oldtimer-shop.eu/parts/lada-vaz-2101-1200-f-combi-steering-gear-assembly i sådan et system må/måtte der være 1 centimeter slør målt oppe ved rattet . Jeg har kørt Lada 1200 , og der var der slør ( og også mere end 1 centimeter ) .

Det undrer mig at bilen er synet med slør, for der må ikke en gang være 1 millimeter slør, og fordi den er synet med det, er den jo ikke lovlig, og burde ikke køre på vejene igen før den var repareret !

Som andre siger så er det en ny tandstang der skal til, og på sådan en ældre Audi er en fabriksrenoveret eller en brugt fra en autoophugger (med garanti ) den bedste løsning .

Tandstang originalnummer : 8E1 422 054 BX ( I mange kataloger er der flere valgmuligheder )

God fornøjelse .

• #7   2. mar 2021 Få nu gået hele styretøjet igennem før du løber ud og køber nye dele. Kan du ikke selv, så få en fagmand til det.

• #8   3. mar 2021 Måske en fejl at jeg skrev 'en smule.
    Men det var nu fordi at det ikke føles slemt. Kun ved høje hastigheder, et det noget man kan mærke.

Jeg var 100 på at der måtte være 5 cm. Men det kan jeg da godt læse via. Google, at det må der ikke. Ved ikke hvor fa'n jeg har det fra så? ??

Grundet til at jeg nævner syn, er at det da er mærkeligt at den blev synet, hvis der intet slør må være? Han kørte enda en tur i den.

Det kan ikke være styrerkugler?
    Hvad jeg kan læse mig frem til, så minder mine problemer meget om symptomer på defekt styrekugler. Bortset fra at der ingen mærkelige lyder er. Men samtidig lyder det også som defekt tandstang. Har bare ikke fundet eksempler fra andre, med præcis samme problem som jeg.

• #9   3. mar 2021 Hvis du ikke selv er i stand til at undersøge om det er dine styrkugler eller tandstangen der er defekt, så er det jo nok bedst at få bilen på værksted, hvor de kan stille diagnosen og en pris på reparationen .

Med mindre du lider af primus optimus, så behøver du jo ikkeat tage imod det første tilbud du får .

En slidt tandstang efter under 200.000 km lyder lidt usædvanligt, men på den anden side så er bilen brugtimporteret, så vi ved jo ikke hvad bilen reelt har kørt ?

• #10   3. mar 2021 Det kan jo også være et af kardan leddene i ratstammen eller fastgørelsen af disse til ratstammen eller tandstang

• #11   3. mar 2021 Det er jeg ikke i stand til, men det er min far. Han kan dog ikke hjælpe lige nu, pga sygdom. Gæt selv hvilken -.-'

Men den kommer stadig til mekaniker. Ville dog være rart at vide på forhånd hvad det kunne være. Der er jo en "lille" prisforskel på tandstang og styrekugler.

Og kunne jeg nu lære at fejlfinde sådan et problem, så ved jeg det til næste gang.

Ja, den er importeret fra Sverige. Med et kig på interiør, sæder, rat osv samt et kig i motorrum samt at der ikke er noget rust, trods ingen undervognsbehandling, så virker de 170.000km meget troværdigt. Og Fuld service bog med Audi stempel.

Den er fra Stockholm. Styretøjet er jo nok brugt en del mere, end en bil fra 2015 med 300.000 på klokken. Bykørsel kontra motorvej.

Kommentér på:
Slør og hård i sving

Annonce