{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
819 visninger | Oprettet:

Christian K
Christian K
Tilmeldt:
24. sep 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

motorskift Suzuki Swift 1,2 2014 {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

jeg er desværre kommer i den trælse situation at motoren i min Suzuki Swift 1,2 er stået af og med alt sandsynlighed skal skiftes.
Er der nogle herinde som har rodet sig ud i det, som kan give et par fif?
jeg er specielt interesseret i at høre om det er lettest at sætte motoren i oppefra, eller sænke karosseri over motoren.
men det kunne også være interessant at vide hvilke dele der er nødvendige at afmontere før motoren kan "klemmes" ind.

Mvh
Christian


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  motorskift Suzuki Swift 1,2 2014
  • #1   7. mar 2021 hvad fejler fik motor?
    sidste jeg skifte på en Swift var det nede fra


  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   7. mar 2021 jeg havde egentlig også selv tænkt at det ville være lettest nedefra, var der nogenlunde plads til at få motoren i?
    jeg har kraftig tikken fra motoren, ujævn tomgang, vand i olien (toppakning).
    desuden har jeg under adskillelse af den nuværende motor opdaget at der før har været skiftet toppakning ol, og mistænker derfor at sælger har forsøgt at skjule fejl inden salg. ventildækslet pakning er desuden heller ikke tæt.
    jeg ved derfor ikke om det kan betale sig "bare" at skifte toppakning.
    det skal lige siges at koblingen på nuværende motor, og bundkar er færdig, hvilket vil medfølge ved ny motor. (taler for at skifte den)


  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   7. mar 2021 det var umiddelbart ikke planen at sætte ny kobling i, da koblingen der eventuelt medfølger har kørt 38000km

  • #5   7. mar 2021 du ved aldrig hvordan den kobling er blevet behandlet. vil uden tvivl skift den

  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #8   7. mar 2021 Det er selvfølgelig rigtigt, det må jeg gøre op med mig selv

  • #9   8. mar 2021 Tag hele fronten af, så kan du tage motor/gear “lige ud” med motorkran.
    Hvis du gerne vil sælge bilen som den er med defekt motor og kobling, så er jeg interesseret.

    Venlig hilsen Mark


  • Christian K
    Christian K Tilmeldt:
    sep 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #10   9. mar 2021 det var også en mulighed, det havde jeg ikke tænkt over. Bilen er desværre ikke til salg

Kommentér på:
motorskift Suzuki Swift 1,2 2014

Annonce