{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.884 visninger | Oprettet:

Motor hopper. {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har et problem med min Mondeo 2.5T 2008
Den er begyndt at hoppe i motoren under kørsel,
det forekommer først når motoren er varm.
Det føles som om den bliver kvalt.
Kan under normal kørsel ca. 80kmt. mærke at den nærmest begynder at vibrere. Og så lige pludselig hopper den meget 2-4 gange og så kører den normalt et stykke tid. Hvorefter det så kommer igen.
Sker også ved acceleration når den er lidt er sat igang så lige pludselig hopper den og så accelerere den normalt igen.
Tænkte først at det kunne være dyse, tændspole eller noget i den stil men bilen har i anden hensende været på Ford værksted hvor jeg bad dem om at kontrollere fejlkoder, men der var intet.
Bilen har også fået lige fået skiftet kobling, svinghjul og udrykkerleje da det var tid. Men det har ikke ændret noget.

Håber der er nogle der kan hjælpe.

Mvh Kaspar.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motor hopper.
  • #1   2. apr 2021 Lyder lidt som udsættere, men de burde sætte sig som fejlkoder.
    Jeg har ikke selv turbo, og er lidt usikker på hvad der sker når den er ved at blive ked af det. Nok ikke helt det som sker, men "kan det tænkes at turboen sætter sig kortvarigt". Jeg ved at bør være fully stuck, men måske et træt leje der kæmper lidt.
    Normalt har jeg indtryk af at turbo problemer oftest er utætheder, men tænker at de bør være mere permanente.


  • #2   2. apr 2021 Ja det vil jeg også mene. Generelt vil alle elektriske fejl sætte sig som fejlkoder tænker jeg.
    Nej det tænker jeg heller ik. Det kan vel ikke helt udelukkes.
    Men vil ha kigget ind i den for at se og mærke hvordan den har det.
    Ja lige præcis.


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.902
    #3   2. apr 2021 Kunne godt være en krumtap sensor, eller et stoppet brændstoffilter.


  • #4   2. apr 2021 Torpedo:
    Hvis det er krumtapsensoren vil den så ikke give en motor fejl?
    Hvis det er filteret burde den vel også gøre det hele tiden? Og ikke kun når den er varm.


  • Torpedo
    Torpedo Online Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 4 Følgere: 13 Emner: 31 Svar: 2.902
    #5   3. apr 2021 Du har en pointe, det er ikke altid den sætter fejl, men med krumtapsensoren gør den det nok, så jeg tænker på din gasspjældspentiometer eller gasspjældskontakt, hvis de er defekte vil den ikke altid sætte fejl i hukommelsen og kan give de symptomer du beskriver.
    Det er mit bedste bud smiley


  • #6   3. apr 2021 Ja det er der måske noget om. Må jeg prøve at kigge på. Tak.

  • #7   3. apr 2021 Havde også tænkt luftmassemåler og map-sensor. Men vil også mene at de vil give en fejl.

Kommentér på:
Motor hopper.

Annonce