6.419 visninger
|
Oprettet:
FIAT 500, startproblem m.m. {{forumTopicSubject}}
Hej,
Har en FIAT 500 årg. 2008.
I går valgte den ikke at starte. I panelet står der Fuel Cut - ABS Unavailable - Hill stop unavailable m.m.
Der er ingen reaktion udover klik lyde når man drejer nøglen. Batteriet er rimelig nyt og måler 12,5 V, har målt.
Kørte den til mekanikeren i dag som satte computer til for at diagnosticere fejlen. Computeren modtager intet fra bilen.
Spørgsmål: Er der nogen herinde som ved, baseret på ovenstående, hvad der muligvis er ophørt med at virke?
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Abs+hillstop tror jeg hænger sammen. Den kan nok ikke tilbyde hillstop hvis abs ikke vurderes at fungere.
Men at fuel cut angives er mere tankevækkende for det har ikke noget med ABS at gøre. Du kan godt opleve at biler går i "safemode/nødmode" hvis abs'en ikke virker. Men den gang jeg oplevede det, startede bilen helt fint, den ville bare ikke tage gas og ikke over (tror det var) 30 km/t.
Første tanke er at hvis du er heldig er det noget sikring/stel som driller. Er du uheldig (årsag til at computeren ikke kan tale til bilen), så er ecu'en færdig. Det er bare ret usandsynligt, syntes ikke jeg hører til mange med den type problem.
Ville starte med at oplade bilen, tjekke sikringer, lave en midlertidig stel, som kan kompensere for evt defekt stel kabel.
Slutteligt skal det siges at normalt klikker en bil når starteren enten sidder fast, eller der ikke er strøm nok på, som du er inde på. Men så syntes jeg bare ikke at den burde smide de koder også.
Hvis ikke nogen af de simple ting virker, ville jeg nok få fat i en elektromekaniker, frem for en almindelig mekaniker.
Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jan 2008
Følger: 122 Følgere: 116 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 51
mar 2024
Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
jan 2008
Følger: 122 Følgere: 116 Biler: 10 Emner: 41 Svar: 51
FIAT 500, startproblem m.m.