{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.876 visninger | Oprettet:

Henrik L
Henrik L
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Bil går på 3 cylinder ved varm motor {{forumTopicSubject}}

Jeg har et problem med min Citroen C4, 1,6 bensin (VTI 120 HK), årgang 2011.
Problemet består i, at jeg oplever, at den ved varm motor, begynder at gå dårligt i tomgang, omdrejninger falder, for tilsidst at gå på 3 cylindre (cylinder 4 falder ud). Når bilen er i fart oplever jeg ikke problemer, førend den har slået cylinder 4 fra. Når problemert opstår kan jeg standse moor, starte igen 1-2 min. efter og den kører igen på 4 cylindre, men kun 5-10 min. hvorefter fejl opstår igen. Jeg har udlæst fejlkode P1336, P1339 og P1340.
Problemet er opstået i forlængelse af skift af tændrør, dette kan dog være tilfældigt. Jeg har forsøgt at genmontete gamle tændrør, uden at dette har hjulpet.
Følgende er i øvrigt forsøgt og testet, uden resultat :
4 nye tændspoler
Komoressionstest med lige meget udslag på alle 4 cylindre (dog umiddelbart lavt udslag mellem 6,5 - 7).
Indsprøjtningsdyse på cylinder 4 skiftet
Timing kontrolleret og fundet ok.
Indsugningsventiller kontrolleret for sod, fundet ok.

Tændrør på cylinder virker en anelse vådt. Olieforbrug er i den høje ende (Ca. 0,5 liter pr. 1.000 km).

Har nogle et bud på hvor fejlen ligger?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bil går på 3 cylinder ved varm motor
  • #1   23. maj 2021 Skifter du bare dele på må og få eller har du konsulteret nogen fysisk?

Temperatursensor kan ved varm motor godt give de symptomer der, bilder styringen ind motoren er kold og lukker for meget benzin ind.
    Det er en fejl i 100 kr klassen.

• #2   23. maj 2021 Du skulle nok have startet bagfra med de fejlkoder, 1340 angiver knastakselsensor , så noget med remmen eller den sensor kan være fejlen.
    Prøv at sætte den på mærkerne og se om den er timet rigtigt.

Dit olieforbrug matcher godt med den lave kompression du har, motor er ved at være lidt slidt.

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#3   23. maj 2021 Hej Allan
    Tak for dit indlæg.
    Nej, jeg har haft den hos min mekaniker, som har foretaget de beskrevne ting uden held.
    Mht. temperatur sensor, hænger det sammen med, at det kun er cylinder 4, der giver problemer og at jeg kan standse motoren et kort øjeblik, hvorefter den kortvarig kan køre normalt igen?
    Kan der være tale om slidte motor dele, stempelring eller lignende? Min egen mekaniker mener næste step er en motor adskillelse ??

• #4   23. maj 2021 Problemet er opstået i forlængelse af skift af tændrør, dette kan dog være tilfældigt. Jeg har forsøgt at genmontete gamle tændrør, uden at dette har hjulpet.

Kan det tænkes der er kommet en periodisk dårlig forbindelse, da du skiftede tændrør(ledningsnet omkring tændrør ect.) Det kan jo ændre sig ved tempskift.
    Mvh. Gert

• #5   23. maj 2021 Er det en privat mekaniker eller et værksted?

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#6   23. maj 2021 Hej Allan.
    Den er blevet undersøgt på værksted, dog ikke autoriseret værksted.

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#7   23. maj 2021 Hej Gert
    Jeg har forsøgt at vrikke i ledninger til tændspoler, mens den går dårligt (3 cylindre), uden at kunne konstatere dårlige forbindelser.

• #8   24. maj 2021 Det lyder lidt som om de bare skifter ting ud på må og få og ikke har nogen idé om hvad der kan være galt. Måske de skulle have noget efteruddannelse i nyere biler.

Alle de dele de har skiftet forgæves, er de gratis?

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#9   24. maj 2021 Nej, der er kun een til at betale og det er mig, desværre. Men lidt svært at vurdere hvornår man skal stoppe, da jeg ikke tænker, at få så meget for bilen, hvis den ikke kører ordentligt i motoren.

• #10   24. maj 2021 Præcis!
    Koster den omkring 60 sådan en?

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#11   24. maj 2021 Den har kørt 218.000 km og er fra 2011, kender ikke aktuel pris. Jeg købte min med et defekt remstrammerhjul, som selvfølgelig er skiftet. Endvidere har jeg skiftet samtlige bremsedele og givet den undervognsbehandling og fået lavet malerarbejde på den. Så som skrevet svært hvornår man skal stoppe, håbet er jo fortsat, at det er en lille ting, men åbenbart svært, at lokalisere.

• #12   24. maj 2021 Jeg prøvede lige at google lidt og kan se at lav kompression kan være årsagen, som du også selv er inde på. Du skriver at timing er kontrolleret, har i også kontrolleret at knastakslerne er timet korrekt. Jeg har selv lige været ude for på min Audi var indsugningsknasten hoppet en tand frem pga. noget fra strammeren kom under kæden. Min bil kørte meget dårligt, men din har vti og dette gør måske at den køre ok til en vis grænse. Det er et langt skud, så betragt det bare som et indspark til fejlsøgning.
    Mvh. Gert

• Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    maj 2021

#13   24. maj 2021 Tak for tilbagemelding og indspark. Jeg vil tage det med videre.

Kommentér på:
Bil går på 3 cylinder ved varm motor

Annonce