{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.390 visninger | Oprettet:

thomas H
thomas H
Tilmeldt:
6. jul 2021
Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2

skoda fabia 1.2 tsi benzin {{forumTopicSubject}}

Hej jeg vil gerne høre jeres mening om hvad min bil fejler da jeg ikke selv har meget forstand på motorer. Bilen er fra 2011 og jeg købte den for to år siden hos en forhandler. I forgårs får jeg under kørsel pludselig en fejlmelding der hedder ESC samtidig med at motor begynder at gå ujævnt, jeg holder ind og slukker og tænder motor igen. Da får jeg pludselig flere fejl, en der hedder EPC og motorlampe begynder også at lyse. Jeg kører til mekaniker, han siger først at det lyder som tændrør, tændkabler og muligvis tændspole men han havde en lille mistanke at det også kunne være helt andet. Noget tid efter ringer han og siger at det ikke hjalp med tænrør og kabler men måske en dårlig cylender og så er vi lige pludselig ude i en reparation til 20.000 frem for 2000-3000. Det lyder helt sindsygt i mine ører, er der nogen der kan forklare mig nærmere. På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skoda fabia 1.2 tsi benzin
  • #1   7. jul 2021 Start med at skifte mekaniker, helst en der kan finde ud af at fejl søge og ikke skifte dele i blinde.
    Der skal udlæses fejlkoder og måles og testes.
    Det er dit E gas system der melder fejl, og det kan være mange ting.


  • #2   7. jul 2021 EPC er den elektroniske gaspedal. Når biler fejler, går den i nødprogram og så lyser denne lampe. Så det behøver ikke at være gaspedalen, som er fejlet. Den tænder lamper, som ikke nødvendigvis har noget med problemet at gøre. Du skal have udlæst fejlkoder på et seriøst værksted, ellers bliver det gætværk.

    Motoren kan godt stå af i tændingsmodulet og tændkabler, men når det sker, hakker og sprutter motoren og går dårligt og fejltænder. Det er en svaghed på denne motor. Det samme gælder ladetryksregulatoren, som også kan finde på at stå af. Den starter advarselslamper og sender bilen i nødprogram.


  • thomas H
    thomas H Tilmeldt:
    jul 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   7. jul 2021 Det skal lige siges at han har haft tester på, jeg kender ikke fejlkoden, men da det ikke hjalp med nye tændrør osv. mente han at problemet var inde i selve moteren. Han sagde også at han havde forsøgt at kigge ind med et optisk kamera men kunne ikke komme tæt nok på til at se problemet.

  • #4   8. jul 2021 Kæde der er blevet for lang måske? det problem havde mine forældre med deres fabia fra 2011. det er dog en 1.2 HTP uden turbo, men det er vist nok et kendt problem på dem alle. Vi var dog heldige. den hoppede en tak i timing, men vi skulle bare have skiftet. Kæde, Stammer og knasthjul. Heldigvis. smiley
    (Det var allerede ved 90k km. ESC og EPC lampen lyste også)


  • thomas H
    thomas H Tilmeldt:
    jul 2021

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   9. jul 2021 Opdatering : Der er nu to mekanikere der siger det samme, nemlig at tester siger det er tændrørne men at det ikke hjælper at skifte dem. En mekaniker har målt tryk på cylenderne og den ene måler vist kun 9 bar. Der bliver foreslået at det måske kan være kæden på bilen, hvad mener i andre? Jeg ved godt at kæden kan være et problem på denne model og hvis det kan være problemet så skal den bare på skoda værksted så skifter de den.

  • #6   10. jul 2021 Ved fejl på kæde plejer de at melde fejl på knastakselssensor. Testeren kan ikke direkte fortælle om tændrør er dårlige. Den kan melde tændingsudsæt eller forbrændingsudsæt. Begge dele kan logges i live data så man kan se hva cylinder den er gal med. Kan feks osse være tændspole eller indsprøjtningsdyse. Det er stort set umuligt at komme med et kvalificeret gæt uden at kende den/de specifikke fejlkoder.

Kommentér på:
skoda fabia 1.2 tsi benzin

Annonce