{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

bmw e36 323 touring {{forumTopicSubject}}

BILLEDET ER AF EN 750I
hej har sådan en der virket i abs uden at lyse så fik den nye bremse rør over alt og nu vil abs lampen ikke slukke . strømmen har ikke været af før efter rør var lavet og udluftet. satte en anden abs blok på og lyser stadig. er det sikringer ? jeg har tjekket i sikrings boks . syntes bare det underligt. det mere hvis der en der lige ved det er en klassisk fejl på sådan en bmw inden jeg skiller hele bilen af for fejlfinding


Kommentarer på:  bmw e36 323 touring
  • #1   15. jul har du haft en tester på, og se hvad den siger?

    ellers gætter man i blinde.


  • #2   15. jul Jeps og der ingen forbindelse til styring derfor jeg tror det er sikring der må være sprunget, men der ingen som er gået i sikring boksen

  • #3   15. jul Evt relæ

  • #4   15. jul ja fik set diagrammet der er 2 relæ til abs os. dem tjekker jeg lige i morgen

  • #5   15. jul Var bare een tanke, ved ikk meget om det

  • #6   15. jul bare vildt der er så meget splittet elektronik i den bil til abs.

  • #7   17. jul Som jeg husker det skal abs blokken (elektronik delen) kodes ind. Så har du kun skiftet det mekaniske, så er det nok ikke der problemet ligger.
    To tanker: kan det tænkes at i har fået ramt på et af kablerne til abs sensor da i rodede med rør?
    Har i haft abs blokken af for at skifte rør, eller kommet tæt på elektronikken.
    Endeligt hvordan kom fejlmønsteret. Ved første opstart og uden at køre eller kom der lidt km på og så gik det kold?
    Det sidste har en del at have sagt i forhold til fejl mulighederne.


  • #8   17. jul den blev kørt ind uden fejl også nye rør på luftet ud og lampen var tændt

  • #9   19. jul Så du så fejlen uden at bilen havde kørt en meter efter bremsevæske skiftet korrekt ?
    Det betyder en del. Den bruger hjulenes rotation til at holde øje med fejlscenarier.
    Du bør kunne udlæse en nogenlunde fornuftig fejlkode på bilen.
    Faldt over noget interessant læsning, at forskel på rørtykkelsen (indre diameter) kan have betydning.
    https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2353850-E36-ABS-Brake-Bleeding-Issue
    Ligeledes er min mavefornemmelse (på 100km afstand) at det kan være udluftning i blokken som kan være noget ged.
    Normalt når man skifte væske optræder der ikke luft nogen steder, men skifter man rør, især omkring ABS blokken, må det forventes at der kommer luft i modulet. Det er åbenbart lidt noget ged at fikse. Underligt nok har jeg selv skiftet bremserør på en e39 uden problemer overhovedet. Men jeg tror også jeg undlod at skrue absblokken af (ubevidst).
    Så tænker din plan bør være udluft igen, se gerne om du kan aktivere computerens udgave af udluftning.
    Og få udlæst fejlkoderne. Der findes relativt billige udlæsere til BMW, se evt https://nic-tec.com/ det var dem jeg købte fra. Dansk biks, med anstændig support. Tjek lige om dit stik er det runde eller det nærmest firkantede. Er det rundt, skal der en omformer til. Hm nic-tech ser ikke ud til at have den jeg købte mere.
    Her er der vidst nogen som sælger det:
    https://www.bimmerdiagnostics.com/#xl_HeadingAnchor:58AHNEc
    Der er også BMW scanner ISTA ser ud til at kunne lidt mere hvis du spørger mig.
    Det runde stik er der vidst noget underlig ged med at man skal flytte et ben eller lodde to sammen i stikket, her må de andre lige træde til. Det er 4 -5 år siden jeg brugte mit sidst.


  • #10   19. jul vi har haft 3 forskellige tester på ingen kan komme i kontakt med den det burde man jo kunne

  • #11   19. jul Ok, det er en ret vigtig information.
    ABS modulerne fra BMW havde en svaghed med meget tynde ledninger fra stik ind på print board som nemt gik i stykker. Jeg havde problemet på min, hvor jeg skar boksen op og loddede dem om. Det er ikke noget jeg vil anbefale... slet ikke. Jeg limmede boksen sammen igen,, men den lignede at frankenstein var blevet til en ABS Computer. Samtidigt er de ledninger der skal lodes meget meget små. Som i tag den til en eletronik specialist små. Jeg klarede det lige nøjagtigt, men ville nok overveje om det var den smarte løsning. Teknisk set var den billig og holdt resten af bilens levetid,
    Vigtigt dit problem kan meget vel ligge i snavs i systemet (ledninger), stik som er sat skævt i et sted, problemer med CAN bus kommunikation etc.
    Ham her er min favorit:
    https://www.youtube.com/watch?v=uKnQI2IScPU
    Prøv lige at se den igennem og se om det kan løse problemet.


  • #12   19. jul jeg har sat anden abs boks på som vi heller ikke kan kontakte

  • #13   19. jul Videoen hjælper dig med at detektere om der f.eks er problemer med en ledning eller lign.
    Jeg ved godt den er lidt lang og generel, og det ligner det er en e39 han tester med.
    Men du bør tjekke at der kommer strøm, og også se om der kommer signal (120ohm/2 modstand).
    Bemærk f.eks. at der er tre positive strømkilder og to negative (spørg mig ikke hvorfor).

    Som jeg ser det bør du ikke kunne "skyde" abs computeren af bare ved at skifte rør og væske. Så spørgsmålet er om man har fået klemt et kabel eller lign. Har i fikset andre ting f.eks. Bemærk at han nævner samspil med gearkasse, tror dog det er primært md automat kasser.


  • #14   19. jul okay prøver mange tak

Kommentér på:
bmw e36 323 touring

x