{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Centreringsringe til fælge "gror fast" på navet {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

På min Vectra C 2,8 V6 Turbo (den i min profil) kører jeg med både vinter- og sommerhjul med krydsmål 5 x 112. Standardmålet på Vectra C er jo 5 x 110 - hvorfor jeg på begge fælgsæt kører med "centreringsringe" og slingrebolte / bolte med løs konus.

Min udfordring er, at nærmest HVER eneste gang jeg skal skifte hjul, så bliver distanceringene (som er af plast) hængende på navet og er meget svære at få af. Spøjst nok sker det kun 1 ud af 10 gange, at ringen bliver siddende i fælgen. Problemet er nok, at der kommer vand ind under centreringsringen på navet, og så sidder der rust på navet, hvorved ringen nærmest gror fast.

Bruger man en tang og hiver i en af de 4 små plast-dupper som sidder på ringen, så plejer de i løbet af 0,5 secs at brække af.

Jeg har læst mig til i diverse fora - bl.a. et tysk Opel-forum, at man IKKE må smøre noget på navet, hvilket ellers kunne forhindre, at de groede fast.

Jeg er ved at være lidt træt af det, da man så skal sidde med en skarp genstand og prøve at få plastik-ringen af navet ved at skubbe fra indersiden.

Hvad ville i gøre?

1) Smøre et eller andet på navet, så centreringsringene ikke gror fast? Er det en skrøne, at man ikke må smøre noget på navet??

2) Købe centreringsringe af stål eller aluminium - eller er de mon lige så tilbøjelige til at gro fast?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Centreringsringe til fælge "gror fast" på navet
Kommentér på:
Centreringsringe til fælge "gror fast" på navet

Annonce