EGR rens aerosol - indsprøjtes hvor? {{forumTopicSubject}}
Hej
Begge mine biler, en Megane 3 1.5 DCI og en Clio 3 Tce går ujævnt i tomgang og har dårligere speederrespons end de har haft. Jeg vil gerne forsøge mig med en rens af EGR ventilerne i de to biler, men har ikke mod på at pille dem ud og rense dem.
Derfor har jeg købt en EGR rens aerosol (Optimize EGR Cleaner fra THansen), som skal sprøjtes direkte ind i indsugningsmanifolden: "Afmonter slangen mellem turboen og luftindsugningssystemet. Lad motoren arbejde ved 2.000 omdrejninger. Sprøjt direkte ind indsugningsmanifolden..."
Kan I hjælpe mig med, hvilken slange jeg skal afmontere på de to motorer, og hvor jeg skal sprøjte aerosolen ind?
feb 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
If it ain't broken don't fix it
feb 2011
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 21 Emner: 34 Svar: 3.293
En rens giver næsten ikke noget der er værd at snakke om, er den kokset til er der kun mekanisk rens tilbage, er sikkert tilkokset både i indsugningsmanifolden og nede ved ventilerne
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
så hjælper alt det trylle middel ikke noget.
så skal den afmonteres og renses/vaskes fysisk.
og det er er, et være svineri.
og er det meget slemt, kan den have taget skade og skal alligevel skiftes.
nogen biler er de nemmere og komme til,
andre skal man skulle det halve motorrum ad, formog komme til..
er der foretaget fejlsøgning på bilerne, om hvad problemet er
eller det ren gætværk.
feb 2011
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
for træls og skyde sådan en dåse ind.
og det ikke hjælper
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 16 Biler: 3 Emner: 6 Svar: 449
Men hvis ellers bilerne ingen fejllamper giver, og de ellers fungerer, så ville jeg ikke engang køre dem til en mekaniker heller. Der er stor chance for du kommer til at betale overpris for den samme ydelse, nemlig en renseskum, eller at de begynder at skifte nogle meget dyre dele der ikke er fejlet endnu. Du får ikke ret mange mekanikere i dag til at kaste sig ud i at rense en indsugningsmanifold og et EGR system mekanisk, for det er et frygteligt arbejde og de vil langt hellere sælge dig friske dele. Dermed ikke sagt at alle mekanikere er sådan, på ingen måde. Men når du ikke selv kan rode med det, så ville jeg spare pengene indtil bilen fortæller dig at den har en fejl, og her ville jeg så ofre de nye dele der nu engang er påkrævet.
EGR rens aerosol - indsprøjtes hvor?