{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Palle22
Palle22
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

EGR rens aerosol - indsprøjtes hvor? {{forumTopicSubject}}

Hej

Begge mine biler, en Megane 3 1.5 DCI og en Clio 3 Tce går ujævnt i tomgang og har dårligere speederrespons end de har haft. Jeg vil gerne forsøge mig med en rens af EGR ventilerne i de to biler, men har ikke mod på at pille dem ud og rense dem.

Derfor har jeg købt en EGR rens aerosol (Optimize EGR Cleaner fra THansen), som skal sprøjtes direkte ind i indsugningsmanifolden: "Afmonter slangen mellem turboen og luftindsugningssystemet. Lad motoren arbejde ved 2.000 omdrejninger. Sprøjt direkte ind indsugningsmanifolden..."

Kan I hjælpe mig med, hvilken slange jeg skal afmontere på de to motorer, og hvor jeg skal sprøjte aerosolen ind?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  EGR rens aerosol - indsprøjtes hvor?
  • Palle22
    Palle22 Tilmeldt:
    feb 2011

#1   12. aug 2021 Clio TcE

profilbillede
  • #2   12. aug 2021 Jeg ville lade helt være. Du trigger højst sandsynligt en motorlampe og fejl hvis du piller slangen af mellem turbo og indsugning og starter motoren, jeg kender ikke til Renault i forhold til om det vil blive slettet igen når man samler det hele. Gør det ikke det, skal du forbi en mekaniker og have slettet fejlen. Dén tid han skal have betaling for og prisen på rensen kunne nok næsten have betalt en ny EGR-ventil til i hvert fald den ene bil.

If it ain't broken don't fix it smiley Du kan ikke redde en kraftigt tilkokset EGR uden at skille den ad og rense den mekanisk alligevel. Den forskel renseskum kan gøre er minimal, og opvejer i min verden slet ikke den risiko der er for man får lavet andre skader ved at bruge det.

• Palle22
    Palle22 Tilmeldt:
    feb 2011

#3   12. aug 2021 Ok, mange tak for det. Så må jeg se om jeg kan få pengene retur for sprayen smiley

• #4   12. aug 2021 Er enig med Kasper
    En rens giver næsten ikke noget der er værd at snakke om, er den kokset til er der kun mekanisk rens tilbage, er sikkert tilkokset både i indsugningsmanifolden og nede ved ventilerne

• #5   12. aug 2021 hvis egr er sodet så meget til, at det skaber problemer.
    så hjælper alt det trylle middel ikke noget.

så skal den afmonteres og renses/vaskes fysisk.
    og det er er, et være svineri.

og er det meget slemt, kan den have taget skade og skal alligevel skiftes.

nogen biler er de nemmere og komme til,
    andre skal man skulle det halve motorrum ad, formog komme til..

er der foretaget fejlsøgning på bilerne, om hvad problemet er
    eller det ren gætværk.

• Palle22
    Palle22 Tilmeldt:
    feb 2011

#6   12. aug 2021 Det er ren gætværk. Jeg må nok forbi værkstedet

• #7   12. aug 2021 nok det bedste.
    for træls og skyde sådan en dåse ind.
    og det ikke hjælper

• #8   12. aug 2021 Jeg tror faktisk det mest effektive du kan gøre uden adskillelse, vil være at spænde den største og tungest læssede campingvogn du kan finde efter dem, ud på motorvejen og så skal de have lov at trække rigtig hårdt i motorens optimale arbejdsområde. Så får du et højt flow i EGR og indsugningssystemet. I princippet det samme som 'at brænde den af' på motorvejen, du slipper bare for at bringe kørekortet i fare ved at køre for hurtigt.

Men hvis ellers bilerne ingen fejllamper giver, og de ellers fungerer, så ville jeg ikke engang køre dem til en mekaniker heller. Der er stor chance for du kommer til at betale overpris for den samme ydelse, nemlig en renseskum, eller at de begynder at skifte nogle meget dyre dele der ikke er fejlet endnu. Du får ikke ret mange mekanikere i dag til at kaste sig ud i at rense en indsugningsmanifold og et EGR system mekanisk, for det er et frygteligt arbejde og de vil langt hellere sælge dig friske dele. Dermed ikke sagt at alle mekanikere er sådan, på ingen måde. Men når du ikke selv kan rode med det, så ville jeg spare pengene indtil bilen fortæller dig at den har en fejl, og her ville jeg så ofre de nye dele der nu engang er påkrævet.

Kommentér på:
EGR rens aerosol - indsprøjtes hvor?

Annonce