{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Regenerering DPF / AdBlue {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Det er MEGET muligt at mit spørgsmål ikke er særlig intelligent, men så må i lige bære over med mig smiley

Spørgsmålet vedrører bl.a. Dieselpartikelfilter (DPF) og AdBlue.

Mht. regenerering af dieselpartikelfilter: Er det ALLE biler med DPF som foretager regenerering? Hvor ofte sker det normalt?

De nyere dieselbiler, som kører med AdBlue - har disse også dieselpartikelfilter - og har AdBlue-systemet noget med det at gøre? Med andre ord: Regenererer biler med AdBlue-system også DPF, såfremt disse har en sådan én?

På forhånd tak for svar og god WE !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regenerering DPF / AdBlue
  • #1   13. aug 2021 Alle biler med dpf regenerere, og ja dem med AdBlue har også partikelfilter og regenerere
    Hvor ofte afhænger af kørselsmønster, det kan både blive aktivt og passivt regenereret. Passivt sker af sig selv når man kører lange ture med mange omdrejninger, hvor det aktive sker ved at det brændes rent via diesel sprøjtet ind af den 5 dyse smiley
    AdBluen bliver tilført SCR katalysatoren for reducere mængden af NOx partikler

    Mine har foruden AddBlue og partikelfilter også eolyse, som er et additiv som sider i en pose, hvis formål er at sænke den temperatur der skal til at regenerere partikelfilteret smiley


Kommentér på:
Regenerering DPF / AdBlue

Annonce