{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
937 visninger | Oprettet:

Josias E
Josias E
Tilmeldt:
18. aug 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Alt lys bagpå opfører sig yderst mærkeligt… {{forumTopicSubject}}

Hej alle, som I kan læse i overskriften er der tale om lys der opfører sig underligt. Der er tale om en Peugeot 407 sw fra 2007. Det der sker er at fx. venstre blinklys ikke blinker, hverken som blink eller som havari. Pæren virker, det har jeg tjekket, så der er ikke et problem der.

Derudover er der eftermonteret et bakkamera som får strøm igennem baklyset. Kameraet er begyndt at tænde og slukke fuldstændigt tilfældigt, det er lige meget om det er på motorvej eller i et lyskryds, jeg lagde dog mærke til at det slår til konstant når jeg bremser, altså som om at bremsen aktiverer baklyset??

Da jeg først opdagede det, forsøgte jeg at pille lygtehuset ud og prøve at tage at skifte pærerne, samt at vrikke lidt på kablerne, hvilket resulterede i at blinklyset kom tilbage, det holdt dog kun 1-2 køreture, før at det ændrede sig tilbage til det samme som tidligere.
Jeg må indrømme at jeg er på bar bund i forhold til hvad jeg skal gøre, så håber på at der er nogle kloge hoveder her ind som kan give mig en forklaring på dette, før jeg bliver nødt til at køre forbi mekanikeren

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alt lys bagpå opfører sig yderst mærkeligt…
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #1   19. aug 2021 Det er nok en stelforbindelse i baglygter, det er peugeot ret kendt for....

  • Josias E
    Josias E Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   19. aug 2021 Har jeg også tænkt, og det er også det første jeg ville kigge på i morgen, da jeg endnu ikke har haft tid til at tage et ordentligt kig. Hvis det viser sig at stelforbindelsen ser “normal” ud, tror du så at det ville være nok at slibe ringterminalen ren, og evt. skifte bolten? Eller tænker du at det ville kræve mere? Som fx. At lave en ny forbindelse et andet sted?

  • #3   19. aug 2021 hvordan er bakkameret tilsluttet
    eller hvor er det tilsluttet.

    for er det tilsluttet direkte til baklyset.
    kan du have brændt bsi boksen af.

    det oplevede jeg tit, da jeg var i lære hvor vi hovedsageligt lavede Citroen og Peugeot.
    at bsi boksen brændte af, når folk satte div ekstra udstyr direkt til de forskellige udgange på bsi boksen

    Den er sart med ekstra udstyr


  • Josias E
    Josias E Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   19. aug 2021 Kameraet er ikke tilsluttet direkte til bsi boksen, så jeg skal ikke kunne sige om det er den der er stået af. Kameraet er ikke noget jeg selv har monteret, det er den tidligere ejer. Umiddelbart kan jeg se at det er monteret ved at tappe strøm direkte fra kablet til baklyset.

  • #5   19. aug 2021 ja og det kan være et problem, da baklyset er styreret via bsi boksen.

    så der skal et relæ, 8ndober for og være sikker.
    selv om et bakkamera ikke trækker særlig meget strøm.
    har vi oplevet på flere forskellige bilen med bsi boks.
    at den brænder en eller flere udgange af, nå man til slutter bakkamera direkte til baklyset,


  • Josias E
    Josias E Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   19. aug 2021 Har fundet frem til at min stelforbindelse er futtet af (som i kan se på billedet) hvilken måde ville I mene er mest effektiv at lave en ny forbindelse?

    profilbillede
  • #8   19. aug 2021 Det ser lidt voldsomt ud det der.
    De kan gøre det af to årsager:
    Overbelastning
    Dårlig forbindelse (hvor den sidder og gnistrere og skaber varme på den måde).

    Når du skifter det, så vær lige lidt obs på om den bliver varm, det er nok ikke specielt sandsynligt, men bare vær obs.

    Jeg tænker at det nemmeste er at finde den hos en lokal ophugger. Alternativt kan man vel med lidt held købe stik og sko hos peugeot. Mistænker dog lidt at de helst vil sælge dig en større eller mindre stykke af ledningsnet.


  • #9   19. aug 2021 Hej
    Stort set alle former for pudsige el-tlistande kan tilskrives dårlige stelforbindelser.
    Kig efter irede/løse stel-skruer/kabelsko/ledninger/stik.
    MVH KP


  • #10   19. aug 2021 skifte hele stikket
    den hurtige måde er og klippe et ud af en anden bil.
    og lode ledninger sammen med krympeflex.

    men kontrollere at at stel på karosseriet er i orden.
    samt at stikket har ordenligt forbindelse til baglygten.

    dårlig forbindelse, skaber varme.
    også sker det som er på billedet


  • Josias E
    Josias E Tilmeldt:
    aug 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   19. aug 2021 Tak for alle de gode råd. Jeg skal bruge bilen i sammenhæng med mit arbejde, så det hastede lidt i dag. Så som en nødløsning har jeg klippet jord ud af stikket og loddet det sammen med et nyt kabel som jeg har koblet direkte på stel i lygtehuset. Det ser umiddelbart ud til at virke. Så tænker jeg at lave en mere holdbar løsning senere

  • #12   19. aug 2021 Læste overskriften
    Læste så starten af indlægget og da der stod Peugeot 407 så stoppede jeg med at at læse

    Franske biler og elektronik det er altså to ord der ikke kan/må stå i samme sætning

    Men held og lykke med fejlsøgningen smiley


  • #13   19. aug 2021 Husk at klippe et godt stykke sf den brændte ledning, så der er helt frisk forbindelse

  • #14   20. aug 2021 Der er kun en ting der hjælper på den fejl !
    Lav en ny stelforbindelse ved hjælp af en skrue direkte i metallet på bilen.
    Denne forbindelse loddes/skrues på stelskinnen i pærehuset i lygten.
    Bakkamera bruger så lidt strøm så det belaster ikke noget der kan beskadige BSI boksen
    Hilsen Autoelektrikkeren


Kommentér på:
Alt lys bagpå opfører sig yderst mærkeligt…

Annonce