{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vw multivan vr6 aut
  • #1   19. aug 2021 få målt olie trykket manuelt.
    så du er sikker på der er olie tryk nok.

og ud fra det fejlsøge videre.

kan jo være en defekt olie kontakt eller dårlig forbindelse

men uden og måle olie trykket gætter man kun

• #2   19. aug 2021 ....Måske bliver olien for tynd når den bliver varm ( Især når den også slæber en campingvogn ) ?

Mål trykket manuelt som andre foreslår og er det okay så prøv med en olie der er lidt tykkere end det fabrikken anbefaler , feks Castrol 10W/60 .

• #3   19. aug 2021 Der er i forvejen 20/50 olie på den, pga af alle bakkerne på vej hjem fik den virkelig tæsk, så havde der manglet lidt olietryk er jeg helt overbevist om at den var stået af, det var såmend bare i håb om en vw mekaniker der kunne fortælle hvor de to følere sidder og evt samlestik, bilen kører fantastisk godt, men det er virkelig irriterende med alle de fejlkoder der jævnligt kommer og altid er det bare en føler, det er så trættende så jeg ikke gider den mere, samtidig er det næsten umuligt at få oplysninger om bilen, man er altid henvist til udenlandske hjemmesider af blandet kvalitet.

• #4   20. aug 2021 Oliepumpen i den model er på ingen måde bygget til at skulle kunne presse en 20W/50 olie ( der jo er viskositet lige før tjære) rundt i motorrummet.

Skift til en tyndere olie så slukker lampen.

20W/50 olie er bygget til gamle britiske motorer hvor tolerancerne i motoren blev målt i tommer , ikke til en relativ moderne tysk motorkonstruktion .

• #5   20. aug 2021 Den har kørt upåklageligt på 20/50 ca 100.000 km, når det er koldt skifter jeg til en tyndere. jeg belaster næsten altid motoren enten med campingvogn eller trailer, derfor den tykkere olie. Pumpen kan tilsyneladende sagtens pumpe det rundt, når man kold starter er der ikke noget problem, det opstår ved 2000 omdrejninger, uanset om det er ved kold eller varm motor, ved stort vejbump eller hård opbremsning slukker den kortvarigt.

• #6   20. aug 2021 Så kunne det vel være at oliepumpen er ved at give op , med 20W/50 olie har den godt nok været på hårdt arbejde, det er i min verden den mest ukorrekte viskositet du kan vælge til sådan en motor , og at den har overlevet 100.000 km med sådan en olie er vel et mirakel

• #7   20. aug 2021 har rådført mig med en gammel vw mekaniker og renset stikkene på følerne, nu virker den ok igen, til Trolle, det er muligt at det er hårdt for pumpen, men jeg tror altså ikke på moderne olie, når jeg sidder med klampen i bund i lang tid op ad bakkerne i sverige og har 2 ton efter mig, skulle det så koste en pumpe, hvad det ikke har gjort endnu, så må det være sådan. Husk de moderne olier er jo først og fremmest opfundet af hensyn til miljøet.

Kommentér på:
vw multivan vr6 aut

Annonce