{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
571 visninger | Oprettet:

Octavia 2002 Elfejl {{forumTopicSubject}}

min Octavia 1,6 fra 2002 har en del el fejl....
Centrallås virker kun på førerdøren , når man låser op og i, fra førerdørens dørlås. Fra bagklappens lås kan man låse op og i, på resten af låsene.......Fjernbetjeninger virker ikke, har forsøgt at kode den ene nøgle, uden held...

Elruderne virker ikke, dog kan ruden i førersiden køre op og ned via comfortluk......ellers helt døde .....


Instrumentet er ret dødt........kontrollamper og omdrejningstæller VIRKER ................. smiley


Jeg har ikke haft succes med at finde ledningsdiagram, og de sikrings oversigter jeg har kunnet finde , dukker der ikke sikringer til el-ruderne op på....

Tænker at der er flere fejl på , der er lavet nogle reparationer på ledningsnettet ud til førerdøren.

Har I nogle guldkorn til mig ?? ( udover at købe en anden bil, den starter og kører ellers rimeligt smiley )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Octavia 2002 Elfejl
  • #1   3. sep 2021 kontrollere at alle ledninger til føredør er helt i orden

    der sidder en komfort boks på rudemotor .som er med til at styre centrallås. og alle funktionerne i føredøren.
    og de 2 ledninger er canbus ledninger, og er de i stykker. kan det lave en del ravage i det elektroniske


  • #2   3. sep 2021 tidligere ejer fortalte at de selv havde skiftet nogle dele i døren.......Kan man have fået fra en forkert årgang , så den ikke kommunikerer korrekt ? Eksempelvis hvis man har skiftet rudemotoren, hvor der så ikke er den komfortboks med ?

    Kommer lige til at tænke på....kabinelys tænder ikke, men de små lamper i dørbeklædningen tænder, når man åbner døren. Kører de ikke på samme signal ?


  • #3   3. sep 2021 hvis komfort boks ikke har samme nummer, passer den ikke i,
    så det kan give problemer, hvis det er det der er problemet.

    men man kan måske kode sig ud af det, med en tester



  • #4   3. sep 2021 men find en med en vcds tester.
    den kan måske vise hvad der er galt.


  • #5   3. sep 2021 Tak for hurtige svar smiley

  • #6   4. sep 2021 Jeg kommer med det samme til at tænke dårlig STELFORBINDELSE et eller andet sted i ledningsnettet.

    Det kan du hurtigt tjekke ved at sætte en hvilken som helt ledning fra Minus på batteriet til et nøgent sted på karossen (altså ikke et malet eller lakeret sted) hvis dine fejl stopper er din fejlkilde fundet.

    Eller det er den så ikke helt, du skal stadig finde ud af hvor i ledningsnettet den kortslutter, men så ved du i det mindste at DET er fejlen, og ikke en lang række af seperate, individuelle fejl smiley


  • #7   4. sep 2021 Instrumentbrædtet har nogen lodninger der skal gås efter, dvs efterloddes, de mister forbindelsen, skete på 2 af mine gamle Octavia, ikke unormalt.
    Så er der en el unit i højre fordør, den styrer vinduesoprul, eller også var det selve oprulningsmotoren, den går i stykker.
    Så er der låsene, typisk i førerdøren, samt mekanismen til at lukke de forskellige døre op med, dem der bliver brugt mest går i stykker først.

    Men ellers en meget billig bil at holde kørende, høj driftsikkerhed, value for money.


Kommentér på:
Octavia 2002 Elfejl

Annonce