{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Mondeo'en går ud... {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min Mondeo mk1 (93'er model) 1.8 Zetec er begyndt at gå ud, ligeså snart koblingen trædes ned, altså den bliver ved med at falde i omdr. indtil motoren går død.. Nogen der ved hvad årsagen til det kan være?

Her får nogle uger siden, begyndte den også med, at når man trådte koblingspedalen ned, så faldt omdr. ned til 1500 omdr/min. og blev der indtil bilen holdte helt stille, derefter faldt den ned til omkring 7-800 omdr.

Men nu falder den jo så helt ned indtil den går død, men bliver stadigt på 1500 omdr. indtil der er gået lidt tid og så "død"...

På forhånd tak.

Mvh
Dennis G. Nielsen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mondeo'en går ud...
  • #1   18. aug 2004 Nu ved jeg ikk så meget om ford, men det går 1500rpm. i tomgang og falder indtil den går ud... Har du selv stillet den så højt(1500rpm.)? Det ku lyde som falsk luft, eller en tomgangsmotor der får forkert signal/stiller sig forkert. Men det er bare to muligheder ud af mange... Se motoren igennem ude fra, hænger der en løs ledning/slange, så ku det evt. være problemet.

• #2   18. aug 2004 Har slet ikke rørt ved tomgangen.. problemet dukkede op efter tandremsskift, men syntes bare ikke det burde påvirke sådan noget?

Den har fået K&N filter på, men der har jeg aldrig oplevet, at det skulle påvirke sådan noget her.. Fordi diverse sensorer osv. er stadigt monteret til luftfilteret..

Har lige været ude og kigge rundt omkring og pille lidt, men intet sidder løst.. Er sgu noget øv..

• #3   18. aug 2004 Og du har ikke fået sprunget en tand over, ved det sidste tandremsskift??

• #4   18. aug 2004 Ja, en tand forkert ku os godt gøre det... Kom problemet lige efter den blev skiftet? For så må du lige ta fat i ham som har skiftet den...

• #5   18. aug 2004 Ja, det med de 1500 omdr. kom efter tandremsskift.. Det andet med at den går ud er lige startet (tandremmen blev skiftet for 14 dage siden)...

Må jo tage fat i den mek. som lavede det (er jo garanti på det han har lavet)..

• #6   18. aug 2004 Du skal have en ny luftmassemåler...

Jeg er Ford/Nissan/Daewoo mekker og det sker ofte når der er K&N på.

De er faldet meget i pris...

• #7   18. aug 2004 Øv øv.. Så må jeg jo prøve det.. Men hvordan kan det være, at det sker ved montering af K&N (det blev monteret for 2 dage siden) og "død" halløjet skete først her til morgen... Nogen der ved hvad sådan en fætter koster? Fordi nu skriver du jo "ny" så mener du vel helt ny og ikke bare fundet hos en hugger..

Kommentér på:
Mondeo'en går ud...

Annonce