{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

Alka-boks, strømforbrug og placering {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Audi TT fra 98, og bilbatteriet løber desværre dødt efter en 3-4 dage uden kørsel - og har gjort det i et par år (har været i udlandet, så har ikke haft tid at gøre noget ved det før nu). Bilbatteriet er helt nyt, så der er ikke problemer med batteriet.

For nogle år siden fik jeg sat en Alka-boks i bilen - og jeg mistænker at Alka-boksen er årsag til strømforbruget. Alka har dog lukket ned for systemet, men måske boksen ikke er blevet deaktiveret / afkoblet fra strømforsyningen.

Er der nogle der ved hvor man kan finde Alka-boksen - eller har et godt bud på det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alka-boks, strømforbrug og placering
  • #1   19. sep 2021 de kan jo sætte den over alt fik du det ikke oplyst da den blev monteret


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #2   19. sep 2021 Tag fat i den mekaniker som har monteret den, og håb på at de har nogen papir på arbejdet, hvor de har noteret placeringen.. Der er nemlig intet fast sted til dem, men mekanikere har gerne et favorit sted at montere dem.
    Hvis du ikke kan finde frem til montøren, så få din mekaniker (Eller kig selv) Om der er sat nogen ekstra ledninger/sikringer ind de åbenlyse steder (Over pedalerne, under sæde, motorrum)
    Hvis det går helt galt, så se frem til en trist opgave med at finde det (Jeg skal selv snart igang med en, hvor vi intet ved)


  • #4   19. sep 2021 Hvis den er gemt, men sat til strøm og har forbrug, må der kunne måles forbrug over en sikring?

  • #5   19. sep 2021 Tak for svarene.

    @Brian N - de har intet oplyst, derfor spørgsmålet her smiley

    @Bjerregaards - jeg må se om mekanikeren/montøren stadigvæk eksisterer / COVID-19 tog livet af nogle af dem, desværre. Har dog fundet en vejledning her: https://www.yumpu.com/da/document/read/24083980/alka-box-basic-basic- men boksen kan jo være placeret alle steder som du skriver, så må prøve mig frem.

    @Margin G - God idé at tjekke den vej frem, tak.

    Indtil videre tak for alle inputs.


  • #6   19. sep 2021 Har I prøvet at kontakte alka om de har noget noteret på bilen?

  • #7   20. sep 2021 Tag pladen af enden af instrument bordet i hver side og kig ind om den kan se noget.

Kommentér på:
Alka-boks, strømforbrug og placering

Annonce