{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.380 visninger | Oprettet:

Citroën 1.2 eb2 oliepumpe {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har en Citroën C3 1.2 fra 2017 med en eb2 motor som melder fejl med lavt olietryk, jeg har så fået at vide af Citroën at det er oliepumpen der skal skiftes, og de vil have næsten 20.000kr for det, så tænkte jeg måske bare selv ville klare det, da jeg er vandt til at lave alt på vores Octavia.

Men nu har jeg undersøgt lidt, kan det virkelig passe at hele motor nærmest skal ud af bilen og skilles ad for at kunne skifte pumpen?
eller er der noget jeg overser?

Det eneste sted jeg kunne finde noget online var hvordan jeg fik bundkarret af og på, og her ser det ud til at begge lag skal af for at komme ind til pumpen.
https://www.nomaallim.com/psa-eb2-engine-oil-pan-removal.html
https://www.nomaallim.com/psa-eb2-engine-oil-pan-refitting.html

mvh
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Citroën 1.2 eb2 oliepumpe
  • #1   22. sep 2021 er det ikke den motor med tandrem i olie, for så ville jeg nok kigge om der sidder rester af tandrem i oliesien

  • #2   22. sep 2021 Jo, det er det, men Citroën har haft bundkaret af, og de sagde der ikke sad noget i sien, og at tandremmen så fin ud. Men jeg får bilen hjem i garagen fredag, så må jeg selv se, men ville høre om nogle havde erfaring med at skifte pumpen på sådan en?

  • #3   22. sep 2021 Hvis de vil have 20000 for det skifter de sikkert motoren smiley en ny koster ikke andet end 12-14 stykker smiley

  • #4   22. sep 2021 For år tilbage dækkede psa disse motorer med fuld kulance 5 år - 150000km pga høj olieforbrug. Men hvis din ikke har haft nævneværdig stort olieforbrug. Er der nok ikke noget at hente på den konto.

  • #5   23. sep 2021 Oliepumpen er meget besværlig at skifte på dem.
    Hvis du har det mindste olieforbrug oveni ville jeg nok sætte en fabriksny motor i i stedet.


  • #6   23. sep 2021 Det er sku ikke lige nemt at skifte til en ny motor i den bil, de er så ringe de motorer så man ikke kan skaffe en ny eller en brugt for den sags skyld.
    De går i stykker hurtigere end fabrikken kan producere dem, og det er virkelig et problem.
    Mange af dem når ikke engang 150.000 km


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #7   23. sep 2021 Psa har tilbagekaldt alt garanti/kulance på de motorer.....Simpelthen fordi de ALLE Æder sig selv op indefra.....Skulle de dække alle de motorer, så ville de gå konkurs.....Det er nok den værste motor nogensinde produceret....

  • #8   23. sep 2021 Enig, vi har lige haft et par stykker på værkstedet, de var der satme i lang tid fordi vi kunne bar ikke skaffe motore til dem.
    Den ene af dem havde kun gået 100.000 km


  • #9   23. sep 2021 #4 problemet er at da vi fik den fra forhandleren i juni 2017 havde de sat service til 20.000 km (fra januar 2017, ændrede de til 15.000 og krævende forhold) det betød jo at vi kørte 20.000 første år, og derfor vil de ikkesyge kulance, vi har diskuteret og haft FDM ind over, men der er ikke rigtigt noget at gøre.

    #5 jeg får og se hvor slemt det er på lørdag, henter den hjem i morgen. Men er der nogen der kender til en manual på området? Synes ikke man kan finde meget online som ved VAG gruppen


  • #10   23. sep 2021 #6
    Du kan købe lige så mange fabriksnye motorer du vil. De er faktisk ret billige, og det er oftest dag til dag levering.
    Men du får ikke en hugger til at give garanti på en brugt smiley


  • #11   23. sep 2021 #10 jeg ved bare at vi lige har haft problemer på værkstedet da vi ikke kunne skaffe en motor, ledte ved næsten samtlige huggere og hverken dem eller fabrikken kunne levere noget.
    Der er bare støvsuget for de motorer fordi de ikke kan holde,


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #12   23. sep 2021 11# Huggerne vil slet ikke sælge dig sådan en motor, fordi de ifølge loven skal give reklamationsret på den.....Så hvordan undgår man at miste penge fordi de kommer tilbage på reklamationsretten?? Det er simpelt, man sælger dem bare ikke, de ryger bare direkte til genbrug.....

  • #13   23. sep 2021 Jeg har ikke forsøgt at skaffe en brugt. De nye er så billige at det ikke kan gå.
    Og der er absolut ingen problemer i at købe en fabriksny motor smiley


Kommentér på:
Citroën 1.2 eb2 oliepumpe

Annonce