{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.086 visninger | Oprettet:

motor spørgsmål.. {{forumTopicSubject}}

jeg har lige fire spørgsmål jeg gerne vil hører hver enkels svar på smiley

1. Hvad er grunden til at lave en kompressionsmåling?

2. Hvad sker der hvis en ventil har for lille afstand?

3. Hvorfor er det så vigtigt at kamvinklen er korrekt indstillet?

4. Hvilken betydning har certrifugalregularingen?

/ på forhånd tak.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  motor spørgsmål..
  • #1   22. mar 2007 1. Slitage i motoren, defekte stempelringe, utætte ventiler/sæder, ovale cylindervægge.
    2. Den brænder (går ud fra vi taler afstand til løfterne) hvilket gør den utæt i sædet.
    3. Kamvinkelen er kontaktsættes lukkevinkel. Det er den tid (vinkel) hvor strømfordelerknasten drejer mens kontaksættet er lukket (ladetid for tændspolen).
    4. Ved stigende omdrejninger vil tændingen forstilles af centrifugalreguleringen da vægtene vil presses ud af (drejer strømfordeleren i forhold til strømfordelerknasten) og dermed ændre tændingstidspunktet.

    Kan godt høre du er på 1. skoleperiode! Prøv at kig i dine bøger der står det hele forklaret.


  • #2   22. mar 2007 1 for at finde ud af om den er ens på alle cylindre-hvis ikke så er der noget galt.
    2 Så lukker den ikke ordentligt, og kan "brænde" dvs der brænder noget af kanterne, så er der ikke kompresion på den cylinder.
    3 Kamvinklen er afstanden mellem platinerne-er den for lille bliver gnisten svag/forsvinder, er den for stor så brænder dine platiner, og så forsvinder gnisten også.
    4 Den ændre dit tændings tidspunkt i forhold til vacumet i karburatorne, således at tændingen kommer på det mest optimale tidspunkt-Og normalt sammen med en centrifugial regulering, som ændre tændings tidspunket i takt med omdrejningerne.
    Håber at du kan bruge svarende til noget!
    Hilsen Niels Erik


  • #3   22. mar 2007 1. for at konstatere at tætheden i cylender og ventiler er nogenlunde ens,
    2. hvis dine ventiler står for stramt, bliver de Utætte når bilen bliver varm, og køre som lort
    3. for at få den bedste udelse ud a din motor, og undgå tænding ´s banken
    4.den giver mere tænding ved høje omdrejninger, = højere efekt


  • #4   22. mar 2007 Niels Erik, nr. 3 du beskriver er vacuumregulering smiley Centrifugalregulering er styret af omdrejningerne smiley

  • #5   22. mar 2007 er også helt koregt

Kommentér på:
motor spørgsmål..

Annonce