{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

elektrisk fejl på min Ford Transit custom 2,2 fra 2014 {{forumTopicSubject}}

Hej drenge og piger

Min Ford Transit custom fra 2014 tænder nogen gange glatføre lampen, samtidig sker to andre ting. Motor temp. måleren går i nul, og når jeg så efterfølgende stopper ved f.eks en lyskurv, så siger det "pling" og bilen fortæller mig så at bakkeassistenten (hill-assist) ikke er tilgængelig.
Når jeg slukker og tænder bilen forsvinder fejlen for en tid. Nogen gange i flere dage.

Er der nogen der har oplevet noget i den stil?

Udover det, så bliver bilen ikke ordentlig varm ved stille kørsel. Nogle tanker der?

mvh

Bjørn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  elektrisk fejl på min Ford Transit custom 2,2 fra 2014
  • #2   5. okt 2021 Det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Jeg har faktisk en odb2 , men jeg må nok hellere en tur til mekanikeren at få læst listen ordentlig ud.

    Tak for dit svar


  • Thomas G
    Thomas G Online Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 2 Følgere: 18 Emner: 20 Svar: 1.210
    #3   6. okt 2021 Det er temmeligt sikkert en eletrisk fejl, men at fejlsøge på dem er generelt noget ged.
    Især hvis det kun er dele af instrumentbordet der går kold.
    Man får nok brug for ledningsdiagrammer, for der er formentligt en ledning som er klemt og ligger er ustabil. Tricket vil være at finde hvad de nævnte dele har af fælles kabel, typisk er det forsyningskablerne som er relevante.
    Traction control og hill assist bruger formentligt dele af ABS systemet, men logisk set har det ikke noget med motor temp at gøre.


  • #4   6. okt 2021 Få læst fejl ud på abs/esp

  • #5   6. okt 2021 Jeg nåede ikke lige forbi mekanikeren i dag, men det ser jeg for gjort.


Kommentér på:
elektrisk fejl på min Ford Transit custom 2,2 fra 2014

Annonce