{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Ford KA (ru8) vejledning søges {{forumTopicSubject}}

Hej venner
Jeg har for noget tid siden købt en Ford ka (ru8) fra 2016, men opdager efter en weekend at batteriet dræner vildt hurtigt.
Jeg har forsøgt at oplade batteriet i ca 5 timer, hvor opladeren indikerer batteriet er fuldt opladt, men holder kun i 3 dage i bilen.
Jeg har dog fundet frem til, at når jeg piller 10A sikringen fra bilen så holder den i ca 14 dage.
Jeg har forsøgt at tage radioen ud, renset polerne batteri kabler, men stadig uden held.
Selv da jeg var forbi mekanikeren, hvor jeg forklarede situationen, så endte med kun et batteri skift. Men fejlen er der stadig.

Er der nogen der har erfaring med ford ka/ fiat mini hvor batteriet dræner i løbet af få dage?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ford KA (ru8) vejledning søges
  • #1   25. okt 2021 Mon ikke Generatoren lader for lidt ? ....Det burde enhver mekanikker kunne finde ud af på 2 minutter ???

• #2   26. okt 2021 Nej, mener nok det var det første han kontrollerede. Det kan vel ikke være generatoren når den aflader ved at holde stille?

• #3   26. okt 2021 den sikring du hiver ud, går sikkert til mere end kun radioen

du skal finde ud af alt, hvad den sikring trækker.
    en af de ting er højst sandsynligt synderen.

eller du må monter en hovedafbryder
    og slå batteriet fra

• #4   26. okt 2021 Jeg er faktisk nået dertil, hvor jeg overvejer at monter en afbryder. Men prøver lidt endnu.

Sikringen der høre til:
    Diagnosis socket, radio, climate control, EOBD

Det eneste jeg ved hvordan man piller sikkert fra, er radioen.
    Resten har jeg ingen ide om hvordan man fejlfinder eller kan gøre, for at blive klogere?

Lige nu har jeg taget batteriet ud, og prøver at rense grund forbindelserne - måske et desparat forsøg.

profilbillede
  • #5   26. okt 2021 du skal finde et værksted der kan fejlsøge på afladning eller en anden form for person der ved hvordaan gør.

ellers Tror jeg ikke du finder fejlen.
    det kan være ret tricky og finde sådan en fejl

• #6   26. okt 2021 Har du fuldstændig ret i.
    Dog så har bilen været på værksted i 14 dage, og fik kun et batteri skift.
    Men har snakket med nogen andre, de har først tid om 3 uger ??
    I mellemtiden leger jeg sgu lidt videre ??

profilbillede
  • #7   27. okt 2021 Problemet er lige der, et mundbind der ødelægger alt smiley smiley

• #8   27. okt 2021 Heh, manglede lige noget der kunne tage fat om kablerne smiley

Jeg tænker hvis nu sædevarmen tænder af sig selv i perioder, vil det så være nok med at tage stikkontakten ud, eller er det hele enheden der skal pilles fra sædet?
    Jeg kan nemlig huske, der var noget om at den blev ved med at tænde, da min bror var med en gang.

• #9   27. okt 2021 Plejer at være nok at tage stikket af på sædevarme kontakten. Men det burde kun være muligt at tænde for sædevarmen når tændingen er på, så tror fejlen ligger et andet sted.
    Hvor godt kender du et multimeter??

• #10   27. okt 2021 Oki, det tænkte jeg også nemlig.
    Sådan da, hvad tænker du på da?

• #11   27. okt 2021 Tænkte på at du kunne sætte dit multimeter til at måle strøm, afmontere plus kablet og sæt multimeteret på plus polen på batteriet og den anden på den afmonteret pluskabelsko, den burde så vise at der er et forbrug på max 30 milliampere, hvis der er mere forbrug, så begynd at hive en sikring ud ad gangen, indtil at den falder.
    Kan også være et relæ der hænger. En ud ad gangen, kigge på multimeteret, sætte sikring/relæ ind igen, næste sikring osv osv

• #12   27. okt 2021 Jo der har jeg faktisk været. Det viste sig at være en 10A, som går gennem
    Diagnosis socket, radio, climate control, EOBD
    Men kan ikke teste det yderligere. Andet end at tage radioen af, som jeg allerede har gjort.
    Men må prøve at se i morgen, og se hvad den måler.

• #13   29. okt 2021 Der hvor jeg har markeret med gult.

Nogen der forstår 100% hvad det betyder

Lige mu har jeg koblet min miltimeter til canB og der hvor lågen er.
    Betyder det så at der ikke bør være spænding? Eller hvordan er det? Tænker at teste ledningerne der, før jeg sætter multimeteren til igennem batteriet.

Den måler 12.96V på den forbindelse, med lågen canB

profilbillede
  • #14   29. okt 2021 Den sku lige med

profilbillede
  • #15   29. okt 2021 Jeg har fået sat miltimeteren på, og underligt nok måler den 0.03.
    Den har dog ikke en min og max funktion så kan ikke se om den stiger i løbet af dagen. Har stået 30 min før jeg kiggede til den.

profilbillede
  • #16   29. okt 2021 Jeg tænker at installere radion igen og se om der sker en forskel v forbruget

Den står på v0.25 , venter 30min og ser efter
    Den svingede en del fra v18.0, tænker det er fordi det er en billig multimeter?

• #17   29. okt 2021 du bør ikke måle med multimeter i canbus ledninger, det er data ledninger.
    og sender data ikke strøm.

skal man måle på canbus skal det gøres med scoop.

sætter du mulitimeteret forkert i canbus, så kan du lægge hele den kreds ned, også virke intet på den kreds.

• #18   29. okt 2021 Okay, jeg skal lade være med at eksperimentere.

Men efter radion er koblet til, og ca 30 min senere. Så er den nede på 0.01.

Kan det være dårlig jord forbindelse eller noget?

Fatter det ikke, fordi den sluger strøm når den holder stille?! ??

• #19   29. okt 2021 radioen har memory, som bruge strøm
    så den gemmer radiokanaler osv.

derfor den har et lille forbrug

men tror du skal alliere dig med en der ved hvordan man udmåler korrekt

• #20   29. okt 2021 Det tror jeg du har ret i.

Fordi jeg bliver sgu ikke klogere på det her.

• #21   29. okt 2021 Du måler forkert, du er ude i at måle spændingsfald, kig på denne video, den forklarer det meget godt.

https://youtu.be/YhC8xj5vHUg

• #22   29. okt 2021 Hvis du så har et forbrug der er højere end 0,05Amp eller 50 mAmp så er det tid til at hive sikringer ud, en af gangen og aflæse på multimeteret om forbruget falder, hvis ikke sæt sikringen tilbage og tage den næste ud og aflæse igen osv osv.
    Hvis det ikke viser sig at den falder i forbrug, så skal du prøve at afmontere pluskablet på din generator, den kan være defekt og bruge strøm.
    Men det er vigtigt du afmonterer pluskablet på batteriet og sætter multimeteret til at måle ampere samt flytte teststikket på multimeteret til Amp.

Kommentér på:
Ford KA (ru8) vejledning søges

Annonce