{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.707 visninger | Oprettet:

DIESELBIL STOPPER PLUDSELIG UNDER KØRSEL. {{forumTopicSubject}}

AK, JA TR ODS EN NY PEGOUT NU 207, HAR VI SÅ SAMME PROBLEM. DEN ANDEN KØRTE JEG TIL NÆSTVED, OG PLUDSELIG GIK BILEN NED I FART, FOR TIL SIDST AT STOPPE. NU IGEN, HAR PÅ FORNEMMELSEN, AT DER IKKE KOMMER DIESEL TIL DYSERNE. EN C 5, MÅTTE JEG SKROTTE, IGEN KUNNE FÅ DEN TIL AT KØRE, SÅ EN 307, DEN STOPPEDE NÅR MAN GAV GAS, OG NU FÅET EN 207, OG DEN STOPPER PLUDSELIG UNDER KØRSEL. HVAD FANDEN ER DET DER SKER, BLIVER SQU VANSKELIGERE MED AL DEN MODERNE TEKNIK. HVEM KAN HJÆLPE. HAR SNART PRØVET ALT DEN GÆNGSE, MEN INTET HJÆLPER.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIESELBIL STOPPER PLUDSELIG UNDER KØRSEL.
  • #2   6. nov 2021 Måske du skulle prøve at købe et andet mærke end Peugeot? Normalt så fostres mærke-præference, af gode oplevelser smiley

  • #5   6. nov 2021 DU SKAL HAVE EN TESTER PÅ.
    OG SE HVAD DEN KAN FORTÆLLE.

    UDEN EN TESTER, SÅ GÆTTER MAN KUN, DA DET KAN VÆRE FLETE TING GALT


  • #6   6. nov 2021 HVA?!?!?

    KAN DU IKKE LIGE GENTAGE DET, FOR JEG KAN IKKE HØRE DIG ORDENTLIGT?!?!?!


  • Søren
    Søren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følgere: 4 Svar: 196
    #7   6. nov 2021 Stop med at fylde benzin på din diesel bil?

    Som andre har skrevet, så drop caps lock, er virkelig irriterende at se på, og hjælper ikke hjælp til dig, og derefter tester på, i stedet for at gætte..
    Og ny og ny.. 207 kom i 2006


  • #8   6. nov 2021

    profilbillede
  • #10   6. nov 2021 Brug mere tid på problem formulering og mindre tid på din livshistorie.
    Drop capslock, ja du er fustreret men det hjælper ikke at skrive højt.

    Allerød Auto var skrappe til PSA'ere og det er svært for folk at hjælpe nå problemet ikke er særligt godt beskrevet og der ikke har været en tester på.
    Kan være alt for dårlig Stel. Bundstykke. Sensor . Gas potentiometeret og hele vejen til dårlig ECU eller startspærre.


  • #11   6. nov 2021 Tror i overlever at han skriver med stort! Men tillykke med i fik afløb for lidt indestængt frustration, fordi konen har sagt nej til lidt weekend hygge, og hunden ikke gider kigge på dit sure rynkede fjæs.. smiley

    Hjælp manden i stedet!


  • #12   6. nov 2021 Ja, selvfølgelig har vi da også bilgalleri politi, som kan påpege de fejl jeg har begået i min ophidselse. Var da nogen som gav et godt råd, så tror jeg fraholder mig fra yderligere spørgsmål. Har forstået, at man skal holde sig fra Pegeut. .

  • #13   6. nov 2021 Hvilket formål tjener det at lave sit opslag med store bogstaver? Det er det BG politiet undrer sig over... smiley

    Det skal man som udgangspunkt ikke, men tiden hvor man selv kunne fikse alting på sin bil, er desværre ved at være ovre.

    Der er ingen vej udenom en mekaniker med en PSA tester, som kan give dig et svar på hvad der er galt. Generiske OBD scannere kan oftest ikke nok...


  • #14   7. nov 2021 Som skrevet før så har du ikke forklare problemet eller haft en tester på så man har nogle fejl koder. Du råber bare for at råbe og dem kan man ikke hjælpe.

    Hvis der er slut med Peugeot for dig så det vel bare sådan. Men desværre bliver du nok en af dem der vander bilen lagt væk selvom du aldrig har fundet ud af hvad bilen fejlede for der kan være så mange tunge og har før haft en motor der ikke kunne holde sig i live hvor det bare var en dårlig forbindelse intet stik.


  • #15   7. nov 2021 Jeg vil lige mane til jorden, at jeg intet har gjort, Alle mine tidligere biler, har alle haft testere på hos mekaniker, og her har man fundet fejl, som også er blevet rettet. Bokse er skiftet, krumptapsføler og andre komponenter, men alligevel måtte mekaniker, kaste håndklædet i ringen. Nu er så tilsyneladende et lignende teknisk problem, og så kan man jo overveje, om man igen skal bruge penge på et værksted, som alligevel opgiver. Det har jo ingen mening, andet end, at værkstedet tjener penge. Skal nok gøre op, hvad er bilen værd, og kan det betale sig, længere er den ikke. Håber det er nok svar, til alle de kloge.

  • #16   7. nov 2021 Hvis et værksted giver op men de har fundet nogle fejl så er sådanne fejl væsenlige at oplyse om (fejl kode. og hvad der blev skiftet)
    For ellers sidder folk og gætter i blinde og siden du har Opblevet problemet før så må det være en fejl der er til at finde. Måske din mekaniker bare ikke er dygtig nok til PSA. Og du derfor skal finde en anden mekaniker.
    Der er også et fint Facebook gruppe for PSA ejere hvor man kan gå hjælp. Men det kræver man kommer med ordenlige beskrivelser og ikke bare en masse brok med capslock


  • #17   7. nov 2021 Har du tanket det samme sted i flere år??

  • Sebastian S
    Sebastian S Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #18   7. nov 2021 1. Har du overvejet de biler du køber hvilken stand de er? uden at vide det kunne jeg forestille mig vi snakker biler som har været i prislejet 5.000 kr - 25.000 kr. sikkert med en del kilometer på klokken, som har været igennem 1000 forskellige hænder. Derfor må der påregnes at der KAN opstå problemer, og derfor ikke har noget at sige om det er en fransk kasse.

    2. Som udlært mekaniker hos Peugeot har jeg været vidne til så mange biler vi har fået fra andre mekanikere, eller folk der har forsøgt at fejlsøge på egen hånd uden det har givet pote, andet end de har skiftet en masse komponenter hvilket i sidste ende har gjort det dyre for kunden. Et godt råd - kør bilen til et sted som har forstand på det pågældende mærke, da man har det fornødne værktøj og kender til typiske fejl. Det vil spare dig penge, og tid.



  • #19   7. nov 2021 du skal nok finde en rigtig mekaniker, en som kan fejlsøge.
    og ikke bare gætter sig frem, ved og skifte dele.

    en som kan udmåle de forskellige komponenter, han mener er defekt.
    mange føleræsensor kan udmåles om de virkeeær som de skal.
    hvis man ved hvordan
    og det er her man skulle det ad om man er reservedele udskifter eller mekaniker


  • #20   18. jan 2022 hvis du vil undgå alle de problemer. så køb en benzin. Diesel er noget pis der går mere i stykker.

  • #21   18. jan 2022 #20 - Nej... Bare nej. smiley

  • #22   18. jan 2022 Man kan ikke sige at en diesel går mere i stykker i forhold til en benzinmotor, men en diesel er dyrere at reparere.

  • #23   18. jan 2022 #22 jo det kan man når det er fakta smiley
    og ja de går mere i stykker. samt er dyre at reparere.
    det eneste fordel en diesel har er at den kan gå længere på literen. når vi snakker store biler.
    jeg skal kun eje diesel maskiner i traktor. og lastbiler. bum smiley
    men derfor må andre folk da gerne slås med dem. ikke mit problem smiley jeg hader diesel i biler. det lyder forfærdeligt. og det hele skraller uanset hvor dyr bilen er.


  • #24   18. jan 2022 #23 - Men det er bare ikke fakta. smiley

    Upåagtet hvad du hader og ikke hader, så er der ingen tal som understøtter hvad du siger.


  • #25   18. jan 2022 #24
    folk har meninger og erfaringer. men det er mine smiley du må gerne elske det.


  • #26   18. jan 2022 #23 Fakta er en sandhed der ikke kan diskuteres, det er hele essensen i ordet. Det du præsentere er udokumenterede personlige holdninger, enkeltstående tilfælde og ensidige følelser som du og evt. ligesindede har oplevet.


  • #27   18. jan 2022 nej nej. at en diesel går mere i stykker er fakta ! jeg går ud fra det var mine meninger han ville diskutere. det har jeg lov at sige. og dele ud af. smiley
    allan burde nok overveje en benzin hvis hans Diesel motor går i stykker en efter en..


  • #28   18. jan 2022 #27 - Kan du vise os de fakta?

    Det er jo det fedeste ved fakta - de er faktuelle, og derfor indiskutable. Ergo må du have tal der understøtter din påstand. Vis os de tal.

    Din personlige mening eller holdning, er noget helt andet. Det har jeg ingen intentioner om at diskutere, for du har naturligvis ret til at tage fejl. smiley

    Ingen af mine biler går i stykker. Jeg har to der kører på letantændelige fossiler, en der kører på dildo benzin - den fjerde kører på diesel, og den går heller aldrig i stykker. Selv efter 408.000km spinder den stadig som en missekat. Der var faktisk en gang den var liiiige ved at gå stykker, men så gjorde den det ikke alligevel, så jeg kunne køre hjem fra Ungarn uden problemer.


  • #29   18. jan 2022 bare Google det smiley alle biler kan køre mange km. hvis man bliver ved med at reparere dem. men at diesel går mere i stykker er fakta.

  • #30   18. jan 2022 #29 - Man finder ikke nogle tal der understøtter hvad du siger, når man googler det.

    Hvis du er bedre til det, så vis os de links du finder.


  • #31   18. jan 2022 du kan godt selv du skal bare søge rigtig.
    jeg skal ikke bevise noget for dig. og du skal ikke bevise noget for mig. men hvad man ser som mekaniker er det største delen af biler der kommer ind er diesel der har alvorlige problemer. hvor benziner bare er små fix... så det er FAKTA. og det står et sted på nettet.
    se bare Allan. og hans mange diesel maskiner som er kapput. prøv en benzin. betal mere for brændstof og du har nok en mere driftsikker bil. så kommer det jo an på hvilket mærke du vælger... der er mange skod biler derude. plus det handler også om hvordan du køre som bilist. samt service!
    slut herfra. virkeligheden kalder. smiley


  • #33   18. jan 2022 Tror der er mange der har købt en diesel hvor de måske skulle have købt en benzin, en diesel skal helst ud og køre langt hver dag, 30km og 30 min 2 gange dagligt, ellers bliver de ikke ordentlige gennemvarm og det kan give sig udslag i sod og tilstoppede dyser samt EGR. Der er en benzin mere brugbar til de korte ture, så et forkert kørsel mønster vedr længde som man kører er nok hovedproblemet i korte træk

  • #34   18. jan 2022 #31 - Så du finder ingen beviser for din tåbelige påstand - dvs det er altså ikke fakta alligevel, men kun din personlige mening.

    Præcist som jeg skrev højere oppe. smiley


Kommentér på:
DIESELBIL STOPPER PLUDSELIG UNDER KØRSEL.

Annonce