#1
8. nov 2021
Tror jeg ikke du skal regne med, find data på præcis din bil og læs så hvad der står i dem.
Nogen bruger Autodoc andre thansens hjemmeside.
Skrev jeg ikke størrelsen på skiverne ?
Jeg tænker ikke man kan få calipre fra en 312 mm skive til at passe på en 345 mm skive, men en totalombygning i 10.000 kroners klassen er da sikkert muligt, men da den ikke er typegodkendt med så stor en skive er ombygningen ikke lovlig før den er skrevet ind i bilens papirer .
#9
9. nov 2021
#8 Prøv at høre her hr. Superspade : Jeg har svaret på dit spørgsmål - men med den attitude skal du sateme ikke forvente at jeg gider hjælpe dig en anden gang !
#12
9. nov 2021
Jeg tænker at det bør passe, men det er reelt set bolthuls afstand og bolthuls højde fra nav som er springende.
Bremser ændring er pr definition konstruktiv ændring, men teknisk set er bremserne jo godkendt til det chassis.
Et eller andet sted er der en gråzone for du kan købe ventilerede og rillede skiver, samt klodser af andet materiale, for ikke at snakke om 3parts leverandører af skiver og klodser.
Strengt taget burde intet af det være tilladt for det (meste af dem) er ikke godkendt til bilen.
Personligt havde jeg smækket dem på hvis jeg følte bremserne var for dårlige (f.eks. meget kørsel med campingvogn/tung trailer etc).
Havde dog nok startet med opgraderede skiver og klodser i første forsøg, køber v6 brugt risikere du at skiver/klodser er skæve, kalibre ikke glider optimalt etc. Du kender trods alt dine nuværende bremser.
#13
9. nov 2021
Trolle. Han spurgte om bremserne passer. Med bremser mener han jo nok..... bremserne, som i kaliber, kaliber åg, skiver og klodser. Hvis du har svaret, hvad så med at komme med det, i stedet for at kommer med alt muligt ligegyldigt pladder.... idiot
#14
9. nov 2021
#thomas g jeg får heldigvis hele sættet nyt v6 bremse sæt for 2500kr så det nok lige til og overkomme så derfor tænker jeg det ville være oplagt nu hvor jeg alligevel skal skifte bremser
#16
9. nov 2021
Hvis de imod forventning ikke passer så sig til, så kan vi nok finde ud af noget.
Anden detalje husk at de skal kunne være i dine fælge, det fanger mange med større bremser.
Som jeg husker det skal du mindst i 17" og der er det vidst nok lidt følsomt med modellen. Kan ikke helt huske om den er født med 17, 18 eller 19. Skal evt se om jeg kan finde noget på dette.
#20
13. nov 2021
Måske man kunne skifte hele forbenet med nav, skiver, kaliper og hele molevitten fra en større model, men der kan stadig være faldgruber. f.eks. sporvidde, højde på bilen,
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
Nogen bruger Autodoc andre thansens hjemmeside.
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
Er skiver ikke en del af bremserne?
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
Skrev jeg ikke størrelsen på skiverne ?
Jeg tænker ikke man kan få calipre fra en 312 mm skive til at passe på en 345 mm skive, men en totalombygning i 10.000 kroners klassen er da sikkert muligt, men da den ikke er typegodkendt med så stor en skive er ombygningen ikke lovlig før den er skrevet ind i bilens papirer .
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
NEJ
NEJ
NEJ
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
sep 2020
Følger: 5 Følgere: 173 Emner: 7 Svar: 852
Prøv at høre her hr. Superspade :
Jeg har svaret på dit spørgsmål - men med den attitude skal du sateme ikke forvente at jeg gider hjælpe dig en anden gang !
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Brug eftersalgs-makedets indkøbsdata til varebestemmelse.
f.els. Refako, Thansen eller NAP
MVH KP
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Bremser ændring er pr definition konstruktiv ændring, men teknisk set er bremserne jo godkendt til det chassis.
Et eller andet sted er der en gråzone for du kan købe ventilerede og rillede skiver, samt klodser af andet materiale, for ikke at snakke om 3parts leverandører af skiver og klodser.
Strengt taget burde intet af det være tilladt for det (meste af dem) er ikke godkendt til bilen.
Personligt havde jeg smækket dem på hvis jeg følte bremserne var for dårlige (f.eks. meget kørsel med campingvogn/tung trailer etc).
Havde dog nok startet med opgraderede skiver og klodser i første forsøg, køber v6 brugt risikere du at skiver/klodser er skæve, kalibre ikke glider optimalt etc. Du kender trods alt dine nuværende bremser.
jan 2008
Følger: 40 Følgere: 47 Biler: 3 Emner: 81 Svar: 1.038
Hvis du har svaret, hvad så med at komme med det, i stedet for at kommer med alt muligt ligegyldigt pladder.... idiot
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
jeg får heldigvis hele sættet nyt v6 bremse sæt
for 2500kr så det nok lige til og overkomme
så derfor tænker jeg det ville være oplagt nu hvor jeg alligevel skal skifte bremser
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Anden detalje husk at de skal kunne være i dine fælge, det fanger mange med større bremser.
Som jeg husker det skal du mindst i 17" og der er det vidst nok lidt følsomt med modellen. Kan ikke helt huske om den er født med 17, 18 eller 19. Skal evt se om jeg kan finde noget på dette.
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 72 Svar: 231
tak for svar alle sammen.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
Tror der var ballade med 17" fælge ikke kunne komme fri af kaliberen.
mar 2010
Følger: 2 Følgere: 19 Emner: 21 Svar: 1.319
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
bremser v6 skoda superb 3t