{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Jacko H
Jacko H
Tilmeldt:
31. jul 2021
Emner: 2 Svar: 3

Tandremskift mondeo 2011 motor tikker {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en ford mondeo 2.0 tdci 163 fra 2011. I forbindelse med købet, så fik jeg skiftet tandrem og vandpumpe. Forhandleren skriver til mig den dag jeg skal hente bilen, at mekaniker har svært ved at finde timingmærker og bilen derfor først kan leveres dagen efter. Forhandler er dog ikke selv på værkstedet, men derimod på ferie, så han ved ikke andet end det mekanikeren har skrevet til ham og han er der heller ikke da bilen er færdig. Og jeg får leveret bilen til døren. Da jeg får bilen tikker den ret meget. Jeg har selvfølgelig kontaktet forhandler som ikke kan forstå den skulle tikke, men han har dog tilbudt at kigge på det. Mekanikeren skulle have haft værktøj til at fastgøre hjulene, men er der noget der skal justeres, når den nye kommer på? Kan tandrem være sat forkert og kunne bilen så i det hele taget kører?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandremskift mondeo 2011 motor tikker
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #1   22. nov 2021 Hvis tandrem står 1 tand forkert kan den godt køre, men dog langt fra optimalt. Men derfor burde den ikke tikke. Hvis den ellers kører fint udover at den tikker, så tror jeg ikke det er tandrem men nærmere ventiler der tikker. Eller måske flammeskiver der er utætte, de kan også give en tikkende lyd.

  • Jacko H
    Jacko H Tilmeldt:
    jul 2021

    Emner: 2 Svar: 3
    #2   22. nov 2021 Hvis mekanikeren nu har monteret tandremmen forkert, startet den op, indset sin fejl og derefter rettet tandremme.. ville det give tikkende ventiler efterfølgende? Den tikkede nemlig ikke før tandremskift. Så lyden er kommet efter tandremskift.

  • #3   22. nov 2021 Jeg har skiftet tandrem på en ford S-max 2.0 tdci 140hk fra 2011 som skulle være samme motor.
    Der er ingen mærker på nederste remhjul men der skal bruges et specielt låseværktøj til at låse svinghjul, alternativt kan starteren afmonteres så er det til at komme til med et bor eller lignende.
    Rimelig simpel opgave.
    Men det kunne da være interessant at låse svinghjulet og se om knastakslen kan låses eller om det står forkert.
    Det lyder ihvertfald ikke godt




  • #4   22. nov 2021 Han har nok haft den timet forkert og haft den startet

  • Jacko H
    Jacko H Tilmeldt:
    jul 2021

    Emner: 2 Svar: 3
    #5   22. nov 2021 Mekaniker har brugt 1.5 dag på at skifte den, så det lyder ikke som om, at han har stor erfaring selvom forhandleren ellers sagde det smiley . Og spørgsmålet er om de vil erkende det, hvis der er lavet fejl smiley

  • #6   22. nov 2021 Jeg tror jeg brugte 2-3 timer inkl fremstilling af special værktøjet og jeg gav mig selv god tid da det var første gang på den motor.
    Jeg havde dog sat mig lidt ind i det inden jeg kig igang så det gik så glidende som muligt.
    Men ja det lyder til at være en lidt træls situation hvis mekanikkeren ikke er reel.
    Det lyder bare til at der er sket et eller andet da det egentligt er en af de nemmeste biler jeg har skiftet på i nyere tid, man skal ikke engang ha motorophæng eller noget af.


  • #7   22. nov 2021 Den lyder lidt ulden den sag.
    Lad være med at modtag bilen hvis den lyder forkert, jeg har selv prøvet det på en 4x4, kostede mig 15.000.


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.866
    #8   22. nov 2021 Hvis den ikke tikkede før, så lader du bare den handel gå tilbage og finder dig en anden bil....Ellers kan du lede efter en ny motor....

Kommentér på:
Tandremskift mondeo 2011 motor tikker

Annonce