{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

Signe C
Signe C
Tilmeldt:
29. nov 2021
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2

Motorproblemer Chevrolet Aveo {{forumTopicSubject}}

Hej, alle.
For nogle måneder siden begyndte min Chevrolet Aveo at drille. Jeg havde kørt godt 30km på motorvejen, og så begynder den pludselig at hakke og køre op i omdrejninger samtidig med at den henholdsvis enten tog fart eller tabte fart - lidt kængurubenzin-agtig. Den skiftede mellem at kunne tage fart og at tabe fart, selvom jeg holdt speederen samme sted. Hvis man bedst skal beskrive det, så føltes det som om, at den ikke rigtig fik nok benzin? Bilen kom på værksted, de kunne ikke helt finde problemet, men endte med at skifte tandremmen. Siden er det sket flere gange - endt på værksted, men de ved ikke, hvad der er galt.
Nu er motorlampen så begyndt at lyse gult hele tiden.

Er der nogen, der har et godt bud på, hvad der kan være galt, eller skal jeg bare indse, at det bliver for dyrt at lave og skrotte bilen? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorproblemer Chevrolet Aveo
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   29. nov 2021 Uden tester vil alle bud være ren gæt værk, og det kan du ikke bruge til noget. Så find en med en tester, og få den udlæst for fejl, og tag den derfra

  • #2   29. nov 2021 Hvad er det for et værksted der skifter tandremmen fordi den går dårligt, og så kører den lige så dårligt bag efter?
    De må måle benzintryk og tjekke tankudluftning længe før de skifter rem.

    Hvor mange penge har de forlangt for det?


  • #3   29. nov 2021 lyder ikke som om de ved hvordan man fejlsøger.

    de har forhåbentlig startet med og sætte en tester på.
    for som skrevet ovenfor,

    6den en tester til at give oplysninger, så gætter man kun.


  • Signe C
    Signe C Tilmeldt:
    nov 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #4   29. nov 2021 Jeg ved ikke meget om biler selv, men de har kørt fejlsøgning via computer (???) flere gange, haft bilen skilt næsten helt af, tjekket benzinfilter, benzinpumpe og en hel masse mere. Fejlsøgning viser absolut ingen fejl smiley De har brugt måske 20-30 timer på at gennemsøge bilen, hvis ikke mere. Jeg har “kun” betalt 10k, hvilket jeg gjorde første gang det skete, hvor de skiftede tandremmen. De efterfølgende gange, hvor det er sket, og bilen har været på værksted, har jeg intet betalt.

  • #5   30. nov 2021 Det er en falliterklæring ikke at kunne sige hvorfor man skifter tandremmen når der er noget andet galt.
    Du skal ret sikkert til en autoelektrikker.

    Hvilken landsdel er du fra?


  • Signe C
    Signe C Tilmeldt:
    nov 2021

    Følger: 11 Emner: 1 Svar: 2
    #6   30. nov 2021 Jeg er fra Fyn smiley

  • #7   30. nov 2021 mÅSKE NOGEN I NÆRHEDEN VIL KIGGE FORBI DIG, HVILKEN BY?

  • Adam H
    Adam H Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #8   2. dec 2021 Ja ærgerligt det er på Fyn… Du skal have udlæst fejlkoder eftersom at motorlampen lyser… men det kunne godt lyde som en katalysator som er faldet sammen… Jeg ville prøve at skrue lambdasonden ud før katalysator og lyse ned i hullet for at se om den er faldet sammen…. Evt. skrue egr ventilen af (hvis den har sådan en) for at se om den går bedre

Kommentér på:
Motorproblemer Chevrolet Aveo

Annonce