{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Maja-Lan N
Maja-Lan N
Tilmeldt:
1. dec 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Hjælp en bilidiot {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg ved intet om biler. Jeg har købt en brugt Ford Fiesta fra 2013 som skramler lidt under bunden når jeg kører på noget ujævnt. Min mekaniker siger der mangler en del på de to skruer på billedet og det er derfor den skramler og vil kun fikse det ved at skifte katalysator til næsten 8000kr.
Forhandler siger han har har snakket med Ford, der siger det slet ikke skal sidde noget.
Ved nogen hvad der er rigtigt og hvis noget mangler, hvad er det så for en del?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp en bilidiot
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

    Følgere: 3 Emner: 15 Svar: 1.331
    #1   1. dec 2021 Der skal side et beslag til at holde udstødningen

  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #2   1. dec 2021 Sådan noget i denne stil?

    profilbillede
  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #4   1. dec 2021 Mange tak. Jeg ved godt der er en utæthed, men mekanikeren vil ikke lappe det før han har den del der mangler. Den må jeg prøve at få fat i først smiley

  • #5   1. dec 2021 Jeg har ikke stelnummeret på trådstarters Fiesta men jeg er ret sikker på at det beslag der mangler hedder W716162-s300 som originalt varenummer .

    Den burde din mekanikker kunne bestille hjem fra Ford, men vi andre kan jo ikke bedømme hvor ringe din katylysator er .

    Det er dog ganske normalt at den flækker og så er prisen på 10.000 incl af og påmontering ikke helt ved siden af .


  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #6   1. dec 2021 De mener i hvert fald godt de kan lave en reparation på den, så det håber jeg de kan smiley

  • #7   1. dec 2021 hvornår har du købt bilen og hvor har du købt den
    (er der ik noget garnti på den, mange forhandler giver jo 3 eller 6mdr garnti
    )


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #8   1. dec 2021 ikke bare giver, de SKAL give 6 måneder hvis den er købt under normale forhold... 6 mdr reklamation hvor det er forhandlerens ansvar at bevise at kunden har forvoldt problemet (umuligt og det samme som garanti) og herefter er det 18 måneder hvor kunden har ansvaret (umuligt og derfor ubrugligt)

  • Adam H
    Adam H Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #10   2. dec 2021 Der er masser af ophæng til at støtte den udstødning, skid hul i den der. De andre kloge hoveder her inde må have rigtig gode øjne, for jeg kan ikke se hvor den skulle være utæt…. Selv hvis den er utæt, så viser billedet ikke noget at selve katalysatordelen, så det er ikke noget der ikke kan fikses med en svejser, ingen grund til at rende ud og smide 10k efter en katalysator + montering…. Nu har jeg ikke selv hørt den “skramlen”, men det lyder snarere som dårlige bøsninger…

  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #11   2. dec 2021 #10 Den er altså sort til venstre for spændbåndet, det skal man ikke køre til syn med, jeg fik min Clio sendt hjem med noget lignende, for en måned siden, det kan godt være synsmanden var krakilsk, det ved jeg ikke, kendte ham heller ikke , han var bare afløser for ham som var der normalt.

  • #12   3. dec 2021 Ligeså snart det er en kvinde der opretter emnet med "hjælp" tekst i emnet feltet, så brokker i slet ikke over det.. Hvis det var mig eller en anden gut der skrev det, så gøre i sku ALT for at ødelægge trådet..


    Kom med et bedre emne navn...


  • Adam H
    Adam H Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #13   3. dec 2021 #11 Ja det kan jeg godt se nu hvor jeg ser billedet på computeren, men det giver stadig ikke en ''skramle'' lyd når hun kører på noget ujævnt... Din synsmand har nok målt et for højt lambdatal...

    #12 Hvis man ikke ved noget om biler, hvordan skulle man så vide hvad man skal kalde titlen?


  • #14   3. dec 2021 #13 hun kender godt til problemet.. Nemlig en katalysator smiley

  • 2NYKP
    2NYKP Tilmeldt:
    jun 2014

    Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 64
    #15   3. dec 2021 #13
    Nej, det var ikke for højt, den var lidt utæt ved den bagerste samling, og lidt løs i det elendige rør som var med potten fra leverandøren!


  • Adam H
    Adam H Tilmeldt:
    maj 2020

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 12
    #16   3. dec 2021 #15 Hvis den suger luft ind gennem røret vil han måle et for højt lambdatal medmindre din bil kører seriøs fed blanding, men det lyder som en emsig synsmand..

    #14 Det er jo ikke problemet med skramlen…


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #17   7. dec 2021 12# cry me a river - som administrator for denne side skal jeg bede dig om at stoppe ellers er der ban i 30 dage.

  • #18   7. dec 2021 Slikker du hendes røv? Fordi jeg har fuldstændig ret med mit ord? smiley Jeg var medlem her ind mens du legede med dine små legetøjsbiler.. Er du virkelig medlem hvor du har kun haft bruger i 4 år?

  • #19   7. dec 2021 #17 jeg kan hellere ikke se dit navn her? Ikke spild admin

    https://www.bilgalleri.dk/faq#hjaelpeadmin


  • #24   7. dec 2021 #21 Der er ikke noget der hedder 30 dags ban. Han kender ikke engang til bilgalleri regler. Ban er ban... Han laver reglerne selv i hovedet smiley han kan bare melde mig til en admin hvis han har så meget ondt i røven

  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #25   8. dec 2021 I skal ikke komme op at skændes for min skyld. Jeg beklager hvis jeg har kaldt tråden noget dumt. Jeg har købt bilen med 6 måneders garanti, der desværre netop er udløbet og forhandler er derfor ret ligeglad. Jeg har dog fået ham til at se om han kan finde det beslag der mangler og så må jeg se om jeg kan få et værksted til at montere det og eventuelt fikse det der er utæt.
    Jeg ved intet om hvad der foregår under den bil udover at den skramler når jeg kører på brosten og det synes jeg er temmelig irriterende smiley


  • #26   8. dec 2021 #25
    Sådan er BG : Den består af en del "kællinger" og "dramaqueens " hvor det ene hoved er klogere end det andet . smiley ( de to udtryk har intet med deres køn at gøre smiley ) .

    ..... Og gud nåde og trøste dig hvis du begynder at genere deres biler ! smiley


  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #28   8. dec 2021 Den nåede desværre lige at udløbe smiley

  • Maja-Lan N
    Maja-Lan N Tilmeldt:
    dec 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #30   22. dec 2021 Hej igen til jer der deltog i tråden. Jeg endte med at få et tilbud fra Skorstensgaard, der insisterede på at udskifte katalysator og alt muligt i samme ombæring som montering af den manglende del. De ville have 7000kr for det. Da jeg selv kom med delen, fik jeg nyt tilbud på 4000kr, da de mente det hele skulle skilles ad.
    I dag tog jeg til en anden mekaniker, der viste mig, at det ikke engang er udstødningen, der har larmet. Han kørte en hurtig tur i den og vidste med det samme, at der var tale om nye stabilisatorer. Han monterede delen alligevel og skiftede begge stabilisatorer til lige knapt 1000kr og bilen kører nu uden at larme.
    Tak for alle jeres input. Og meget lidt tak til Skorstensgaard for næsten at have snydt mig for 7000kr, uden overhovedet at fikse problemet.


  • #32   22. dec 2021 #31
    Hele videoen kan ses her
    https://www.dr.dk/drtv/se/kontant_-tvivlsomme-tyske-vaerkstedspriser_266239


  • Jesper M
    Jesper M Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 27 Emner: 17 Svar: 60
    #33   13. sep 2022 32# det er officelt jeg banner dig om 30 dage

Kommentér på:
Hjælp en bilidiot

Annonce