{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Emil  J
Emil J
Tilmeldt:
16. feb 2016
Følger: 11 Emner: 10 Svar: 19

1.4 TDI VAG turbo sat sig fast {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en Skoda fabia II 1.4 TDI som melder motorfejl på for lavt ladetryk.
I første omgang troede jeg at det var den magnetventil/vakuumventil der hedder N75, men det hjalp ikke noget at skifte den.

Nu har jeg så skilt bilen lidt mere af og kan se at skovlen/møllen i turboen simpelthen ikke kørte rundt ved hverken tomgang eller ved gas.
Ved lidt nærmere undersøgelse kan jeg konstatere, at det hele sidder fast og ikke er til at dreje rundt, hverken med fingre eller ved hjælp af skruetrækker.

Jeg har aldrig før hørt om at akslen i turboen sidder fast, men jeg antager at det simpelthen er brændt sammen et sted.
Der er også en lille smule slup i akslen, og jeg kan se at skovlen umiddelbart har ramt huset af turboen.

Konklusionen må være at der skal ny turbo på.

Men er der nogen der har oplevet det samme, eller hørt om at de simpelthen brænder sig fast?


Kommentarer på:  1.4 TDI VAG turbo sat sig fast
  • #1   5. dec 2021 Det sker, ikke tit, men nogen gange.
    Ny turbo på, nyt returløb fra turbo skal også skiftes, de kan være stoppet til af sod, og hvis det ikke bliver skiftet vil den nye turbo brænde af, olietryk til turbo skal også testes.


  • #2   5. dec 2021 test at der kommer olie nok, frem til turboen.
    man ser af og til at, turboen ikke bliver smurt nok.

    så kontroller at der flow nok både i olie frem til turbo og retur fra turbo.
    kan olien ikke flyde retur, så stå olien stille i turboen.
    også kan det ske at olien brænder samme, eller hvordan man skal forklare det.
    så kan. turboen sætte sig fast, som i dit tilfælde.
    men man kan også få det, så akslen knækker.
    mange skifte bare turboen, uden lige og kontroller om olie til og fra er i orden.


  • #3   5. dec 2021 Nyt på og service

Kommentér på:
1.4 TDI VAG turbo sat sig fast

Annonce