{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.910 visninger | Oprettet:

Bimm3rcc
Bimm3rcc
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

Oliefyr / parkeringsvarme virker ikke {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Det er første gang jeg har en bil med oliefyr, parkeringsvarmer eller hvad det nu hedder. Kan ikke finde ud af hvad mærke det er eller hvad der er galt. Displayet viser intet. Kan bare se der er noget sjusket ledningsværk. Håber nogen kan hjælpe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oliefyr / parkeringsvarme virker ikke
  • Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#1   18. dec 2021

profilbillede
  • Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#2   18. dec 2021

profilbillede
  • Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #3   18. dec 2021 du skal have en der kan servicer det til, at se, hvorfor der intet er i displayet.

og som kan finde ud af om det virker, rigtigt endnu.

har tit oplever fyr, der er gået i stykker, og folk ikke gider bruge penge på at få det lavet.

• #4   18. dec 2021 Det er jo noget udstyr der koster over kr 10.000 at få installeret, så det er vel værd at ofre et par tusinde på. Det er dejligt ekstraudstyr, brugte mit HVER DAG, 5-8 minutter om sommeren og 10-20 om vinteren, alt efter temperatur udenfor.

• Dennis Gsi
    Dennis Gsi Online Tilmeldt:
    nov 2005

Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.434
    #5   18. dec 2021 #4 ikke alle der tænker sådan

jeg vil heller ikke undvære mit oliefyr, selv om jeg heller ville have et benzin fyr, så jeg slipper for en ekstra tank

• #6   18. dec 2021 Hvilken bil
    Du skal i motorrum (sikkert) og kigge efter en sprunget sikring , men jeg kan se at det er et Eberspächer fyr du har i din bil - spørg gerne igen jeg ved en del om disse !

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#7   18. dec 2021 Tak for kommentarerne. Jeg vil meget gerne få det til at virke, da bilen tager en del om at blive varm uden. Er det et godt fyr der er på? Kender ikke mærket.

Jeg prøver at tjekke sikringerne. Ellers kunne det være ledningerne har mistet forbindelsen i samlingen?

Bilen er en Sharan 2007 TDI 140 heste

• #9   18. dec 2021 Fyret er fint, men monteringen ligner da noget lort.
    Du bliver nød til at gennemgå disse forbindelser. Hvis fyret ikke har kørt længe, skal det sikkert renoveres.

• #10   19. dec 2021 Ja Allan mit fyr køre også hver dag også om sommeren da motoren har godt af det.

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#11   2. feb 2022 Hej igen. Der gik lige lidt tid, jul m.m., så fik jeg skiftet tandrem på den og alle olie/væsker/filtre.

Jeg har kigget på alle sikringer, samt dem der er i motorrummet ved siden af PLUS-batterikablet, men fandt intet. Heller ingen fejlkoder.

Jeg vil prøve at fjerne de der cowboyder samlinger og se om det er der. Har i nogle andre fif? Vil gerne selv fikse det.

• Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

#12   28. feb 2022 Fik lavet samlinger ved ledninger om, ingen forskel. Kiggede bagved, der er en Webasto T100 HTM koblet til, hvordan kan det være Webasto og Eberspacher er sammen?. T100 HTM ligner noget fjernstyring, så kan det være der mangler en fjernbetjening og det er derfor?.

Da jeg lavede kontinuitetstest kunne jeg høre T100 HTM klikkede en gang. Så noget er i live.

• #13   28. feb 2022 Hej
    Find ledninger fra Tidsuret - der er 3 du skal bruge nemlig Rød - Brun - Gul de andre er til lys i bagrund m.m. og IKKE nødvendige for funktion af ur !!!
    Brun = stel Rød = plus Gul = starter fyret med en plus som burde komme hvis du har tal i display og stiller uret så ikke displayet blinker
    Tryk kort på knappen med bølge linierne og så skal du kunne måle plus på den gule ledning
    MÅ IKKE BELASTES MED LAMPER ELLER ANDET DA DET ER EN TRANSISTOR DER SIDDER BAG !!!!!!

Kommentér på:
Oliefyr / parkeringsvarme virker ikke

Annonce