{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Frederik K
Frederik K
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4

Benzinfyr Eberspächer {{forumTopicSubject}}

Hej BilGalleri
Jeg har købt en Toyota Corolla 1.6 vvti fra 2005 som har et Eberspächer benzinfyr af ukendt model, fjernbetjeningen er af modellen TP5 hvis det har noget af sige. Mit problem er at jeg ikke kan få fyret til at starte, hvis jeg trykker på knappen inde i bilen begynder den at lyse, hvis jeg bruger fjernbetjeningen og beder den starte fyret lyser knappen, men fyret starter ikke. Blæseren kører ikke, den varmer ikke, ingen udstødning heller. Lige når man trykker på knappen kan man høre en summen som jeg gætter på der er benzinpumpen? Sælger sagde han aldrig havde haft det i brug. Nogle forslag til hvad jeg kan gøre for at få gang i mit fyr?

PFT.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Benzinfyr Eberspächer
  • Frederik K
    Frederik K Tilmeldt:
    feb 2022

#2   11. feb 2022 Tak for dit svar Erik. Jeg har også en sikringsboks med plads til 3 sikringer, men kun 2 monteret.. en til venstre på 25A og en til højre på 3A ingen i midten. Så er der en sikringsholder direkte på batteriet med en 20A sikring. Ingen af dem er sprunget. Jeg vil se om jeg kan finde et værksted der kan løse det, tak for hjælpen

• #4   11. feb 2022 Find et Eberspächer værksted og få udlæst "Diagnose" på dit fyr - efter din beskrivelse burde fyret køre, men det kan kun en diagnose sige noget korrekt om
    der mangler sandsynligt IKKE sikring - det kan godt passe at der kun skal være 2 - se eventuelt om der er ledning i begge ender af sikringsholderen der hvor de ikke er nogen sikring uden ledning i begge ender - ingen manglende sikring

• #5   11. feb 2022 Den summen du hører lige når du starter fyret er vandpumpen - den stopper med at køre fordi der er en fejl registreret i styringen på fyret og derfor skal du have udlæst fyrets fejllager - alt andet vil blot være spild af tid
    har haft med Eberspächer fyr at gøre i mange år så derfor ved jeg en del om dem !

• Frederik K
    Frederik K Tilmeldt:
    feb 2022

#6   11. feb 2022 tak for hjælpen. jeg ser om jeg kan finde nogen der kan lave diagnose på den..

• #7   11. feb 2022 Hvis din TP 5 er fuldt korrekt monteret bør du kunne udlæse diagnose med den ! Fejlkoden kommer ud som et antal cifre !
    Har du bruger vejledning til din TP 5 ???
    Ellers kan jeg nok fortælle hvordan du gør smiley

• Frederik K
    Frederik K Tilmeldt:
    feb 2022

#8   13. feb 2022 Jeg har kigget lidt rundt på ledningerne og fundet ud af at stikket med de 8 ledninger til fyret var total irret, den blå ledning med hvid streg som er til diagnose var også knækket. Jeg har fundet ud af at det er en fejlkode der hedder F20 som betyder "glow plug interruption" så jeg skal bare have testet gløderøret. Tak for hjælpen allesammen

• #9   13. feb 2022 Med fejlkode F20 behøver du IKKE at måle på glødrør
    Det skal udskiftes og så sletter du fejlkoder så køret fyret igen smiley

Kommentér på:
Benzinfyr Eberspächer

Annonce