3.435 visninger
|
Oprettet:
Regenerering {{forumTopicSubject}}
Hej
Har en Ford Mondeo
2.0 TDCI fra 2010 som ikke vil regenerere. Kan sætte den igang med tester og efter Ca 10 minutter slår den fra. Fejlkode p244c kommer og indikere for lav temperatur. Har skiftet den 5 dyse uden det har ændret noget. Er der nogen som har en ide til hvad der kan være galt..
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 10 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 1.002
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
der var der brændt, hul i bagenden af dpf, så bliver filteret ikke varm nok, til at dem kan gennemføres en regenerering.
om det er det på din ved jeg ikke.
men få lige kigget dpf efter
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 30 Biler: 1 Emner: 21 Svar: 936
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Så kan det være jeg skal have det filter af og kigge det.
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Jalousispjæld virkede ikke, det fik jeg fikset.
- Det var ikke problemet. Men det er vigtigt det virker.
Køletemperatur var som det skulle være.
På tester kunne man tydeligt se at temperaturen var for lav. Den lagde så vidt jeg husker på omkring 400 grader før DPF og 300 efter DPF.
- Den starter under ingen omstændigheder en regenerering hvis den ikke rammer min. 600 grader.
- Temp. Sensor blev udmålt og var ok.
5. Dyse blev udmålt og pumpen til denne blev testet.
Indsugning blev trykprøvet for lækage.
Til sidst afmonterede vi dyserne og fik dem testet ved ketner.
De kom frem til at sprøjebilledet på dyser var for ringe.
4 nye dyser og bilen kunne regenere uden hjælp og fejlkode blev væk.
Fantastisk opgave
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
Kan ikke se temperaturen i filtret mens den forsøger men inden når den ikke på 250 grader..
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Kan du lave en test af pumpen til den 5. Dyse?
Det er ikke alle testere der kan det.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Men man er nødt til at fysisk se og hører at den virker.
Jeg ville få testet de insprøjtningsdyser. Jeg tror det er dit problem.
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Som skrevet, så ville jeg få testet dyserne
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 16.007
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
nov 2005
Følgere: 170 Biler: 6 Emner: 173 Svar: 12.517
især hvis man har helt forkert, kørsels mønster
med mange korte ture og mange kold start
ikke en god kombination med diesel og dpf
jul 2007
Følger: 44 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 41 Svar: 1.488
Det er ikke gratis at have bil,
Det er jo sådan det er.
Bilen ville da sagtens kunne bære en rep på 10.000?
Du behøver jo ikke skifte alle dyser, hvis de ikke er defekte. Men som regel er de alle 4 lige dårlige
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
okt 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
sep 2006
Følger: 49 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 71 Svar: 4.075
Regenerering