{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.026 visninger | Oprettet:

Ladestation, ladebox {{forumTopicSubject}}

Hej, hvilke Ladestation har folk med plug-in hybrid (jeep compass 4xe) valgt? Abonnement systemet er en jungle, så tænker at købe min egen (10-32A 3faser 11Kw) som skal installeres i garagen.

Imput er kærkomment ??
Sjwdk

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ladestation, ladebox
  • #1   12. feb 2022 Har en Clever med abonnement

Men designmæssigt syntes jeg ABBs er pæne (har den ikke selv)

• #2   12. feb 2022 Mange ting spiller ind her.

Har du solceller (eller regner med at få det inden for nogle år=
    Har du fastpris el eller er det dagspris. (jeg har f.eks. billig nat, men dyr aften).

Alt dette betyder lidt for hvad man bør vælge af lader. En simpel lader aktivere bare når du sætter bilen i. Nogle af dem kan times, andre kan måle om der er strøm nok fra solceller etc.
    Er lige stødt på en lader som sælger sig selv på kun at lade op til et vidst niveau, fordi man forventer at skulle betale en form for "peak" afgift på et tidspunkt. Mistænker at selve teksten kommer fra udlandet, har ikke hørt om det i dansk sammenhæng. Det var dog en dansk butik og dansk tekst.

Ville også selv ønske at markedet var nemmere at overskue både med og uden abonnement.
    Jeg er pt også på clever abonnement (har elbil), som lige har åbnet for timing af ladning i via deres app. dvs vores lader efter kl 22, eller hvis man "overrider" i appen, så lader den med det samme.
    Det passer os fint at den lader efter 22, bare skidtet er nogenlunde fuldt om morgnen.

Med hybrid er der mindre at jagte fordi el forbruget er lavere end elbil. Husk at både clever og eon ejer den lader som sættes op (lidt fejt at skulle betale en formue for at de sætter deres op, men anyways). Er ok tilfreds med at kunne lade ude i byen, men det er meget tydeligt at presset stiger på ladestikkene, samt at inde i kbh parkere folk gladeligt almindelige biler på el lade pladser. Kører/går pt forgæves ca 2 ud af 3 gange jeg satser på at kunne lade ude i storkøbenhavn. Overvejer faktisk aktivt et el løbehjul for det vil udvide området bilen kan efterlades i.

• #3   12. feb 2022 Jeg bruger sådan et ladekabel her og har ikke refusion af afgift:
    https://eauto.si/metron-shop/product/type2cee-3x16a-3-phase/

Man tilslutter det bare et 3 faset kraftstik, men man skal selvfølgelig være opmærksom på at kabelføring er i orden og at stikket er på sin egen sikringsgruppe.

RCD er indbygget i kraftstikket (tilvalg) og "ladeelektronikken" er indbygget i type-2 stikket.
    Det er efter min mening langt den mest elegante løsning ift. en ladeboks.

Hvis man er interesseret i sammenligning af priser på forskellige løsninger kan man få hjælp her:
    https://ladepris.dk/

• #4   12. feb 2022 Easee Home lader er god. kan indstilles med plan så den feks kun lader om natten fra sat tidspunkt.
    Husk det bilens inverter der bestemmer hvor hurtig du kan lade når det AC strøm.
    Har du ikke solceller eller varmepumpe eller andet strøm tilskud så kan du få 1.12kr i refusion per Kw. Mange de steder der sælger lader kan du tegne et abonnemt ved på 70-100kr om måneden for at få den refusion.
    Men du nødt til selv at regne ud på hvor meget strøm du kommer til at bruge om året for hvad der bedst kan betale sig. Når det en plugin hybrid går jeg ud fra du vil lade 100% derhjemme.

• #5   13. feb 2022 clever vil nok næppe kunne betale sig med mindre du tænker at lade hver dag 10 kw.

jeg har bestilt www.ampera.dk til 69 kr i måneden og så får jeg 1.12 øre tilbage
    ved clever er det meget dyre og kun brugbart hvis du lader ude hver gang.

Kommentér på:
Ladestation, ladebox

Annonce