{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Skift af generator {{forumTopicSubject}}

Hej i kloge hoveder.

Her igår satte jeg i min bil som er en colt fra 2005. Lortet ville ikke starte, der car ingen kontakt whatsoever. Jeg fik en kammerat til at komme med kabler og vi fik startet bilen, men alle lamper lyste og dashboardet flikkede hele tiden. Radioen gik ud og jeg kunne knapt bruge viskerne, den elektriske servi hakkede også.

Værst blev det da jeg holdt i tomgang, så gik lortet ud. Det kan vidst kun være generatoren, eller tager jeg fejl.

Jeg har fundet en ny, men sybtes det er bøvl at skifte, har ikke værktøjet, nogle som er friske på maks 1 times arbejde i ude i det fri i indre by københavn- mod betaling selvfølgelig!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af generator
  • #1   17. feb 2022 inden du bare skifter noget
    så få målt om dit batteri er i orden.
    evt lad det op og mål på det.

    mål også om generatoren lader eller ej.
    alt andet er ren gætværk

    for skifter du generator og har samme problem, hvad så ?

    et helt dødt batteri, som er der er i stykker
    kan sluge en masse strøm, så generatoren ikke kan lever nok til at holde bilen igang.


  • #2   18. feb 2022 Det lyder meget underligt, fordi så vidt jeg ved så er batteriets eneste funktion at starte bilen. Det er generatoren som holder tingene kørende. Efter du har startet bilen kan du faktisk tage batteriet helt af og køre.

    Men ja batteriet var HELT fladt ingen kontakt overhovedet og det er underligt, fordi kørte hele dagen før


  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.867
    #3   18. feb 2022 #2 Ja, det har du sådan set ret i, MEN hvis batteriet er helt kollapset, så kan generator ikke levere strøm nok til både at prøve og lade batteriet og holde bilen kørende. En mulighed er også at der er noget som kraftigt aflader batteriet, så det faktisk hverken er batteri eller generator.

  • #4   18. feb 2022 Man kan ikke tage batteriet af en nyere bil og køre uden.
    En gammel diesel motor med mekanisk styret pumpe kan.
    Det kan let være et batteri der er faldet groft sammen. Kan også ligeså let være din generator. Derfor skal begge kontrolleres. Et dårligt batteri kan tage livet af generatoren


  • #5   18. feb 2022 Når men generatoren er købt. Nogen som har mod på at skifte den?

  • #6   19. feb 2022 Min colt er fra 2008, og jeg har skiftet batteriet en gang .
    Ikke generatoren smiley .


  • #7   19. feb 2022 Hvis du ønsker en fremmet skal stå på en parkeringsplads og skifte en generator for dig så du optimist. Men du bliver som minimum nød til vise nogle billeder af hvordan generatoren er monteret..
    For er der som en Alfa GTV V6turbo så skal du havde motor ophængløsnet og motorbro på for at få den ud.
    Er det som en Corolla fra 90'erne så det lige ud af landevejen..

    Istedet for at bruge penge på en fremmet skifter for dig. Så køb lidt værktøj og lav der selv. Der er kun Win's med den løsning


Kommentér på:
Skift af generator

Annonce