{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Kodning af styreboks {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Er der nogle som ved hvor jeg kan gå kodet min styreboks i københavnsområdet, og hvad koster sådan noget???
Jeg skal have en styreboks fra ophuggeren som nok skal kodes efterfølgende i og med at min bil ikke vil starte. Den melder fejlkode b1761, computeren kan ikke finde stel.


Min bil er en mitsubishi colt 1.5 fra 2005

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kodning af styreboks
  • #1   1. mar 2022 Et hver tuning firma kan gøre det

  • #2   1. mar 2022 Prøv du og ring rundt til 10 forskellige tunings firmaer, giver en øl hvis et af dem bare antyder en snært af måske.

  • #3   1. mar 2022 Får din styrebox stel, har du prøvet at backprobe den til stel, har du renset der hvor stellen sidder?
    Husk at tallene på styreboksene skal være 100% ens


  • #4   2. mar 2022 Forkert styreboks - eller fejlmonteret ( Ikke skruet fast på bilen )

  • #5   8. mar 2022 Hvad skal man forvente i pris når man skal have kodet styreboksen.

    Torpedo: hvordan ved man om den får stel? Er det selve kabler som er koblet til styreboksen som man skal holde øje med og evt. Rense?


  • #6   8. mar 2022 Jeg har lige haft mitsubishi i røret. 7500 for en ny styreboks og dertil 1.100 fpr kodning og montering.

    Jeg har fundet en brugt styreboks med nøgle til 1500 kr. Og 1.100 til kodning? Det er syntes jeg er ok for at få liv i lortet igen.

    Men er det 1.100 kr fordi jeg køber reservedelen af dem og de dermed tjener tykt på det eller tager alle som koder styrebokse den pirs?


  • #7   8. mar 2022 Hele huset på styreenheden skal have fast forbindelse til karosseriet og Minus ledninger i stikket på styreenheden ligeså

  • #8   8. mar 2022 Polobjørn hvordan sørger man for dette?

  • #9   9. mar 2022 Mål efter med en pære i styreenhedens stik for at kontrollere om stelforbindelsen er effektiv og skru styreenheden fast der hvor den sad

  • #10   9. mar 2022 Polo jørn jeg fandt ud af igår hvor styreboksen siddr. Der skal fire skruer så er den ude. Skal jeg teste den mens jeg har den i hjemmet. Tæ ker der jo ikke er noget strøm, eller skal man gøre det mens den styreboksen er forbundet med ledningsstellet?

  • #11   9. mar 2022 Meti #10
    Sagt på den pæneste måde, lad være med at åbne eller sætte strøm til boksen på nogen måde, ej heller teste på boksen når den er monteret i bilen heller. Du kan komme til at brænde boksen af, eller andre ting, det eneste som du kan gøre er at når du skruer boksen fast igen er at sørge for at der hvor boksen sidder er rent og uden rust/ir, og hvis der sidder en ledning som sidder skruet fast på karosseriet, er at denne også har god kontakt til jernet/karossen.


  • #12   9. mar 2022 Torpedo tak for svar. Bær over med mig med, jeg er helt ny inden for elektronik. Bremser, dyser, brændstofspumpe, klodser, skiver caliber osv har jeg selv skiftet. Men jeg fatter hat af elektronik. Der er ret meget gråeligt materiale(ir?)visse steder på boksen. Den er færdig!

    Det der bare undrer mig nu er, at en ophugger fandt original varenummer på boksen og fandt således en "ny" med nøgle. Problemet er nu bare at nu hvor jeg står med den oprindelige boks i hånden, så stemmer varenummer ikke med det som ophugger sagde(han er pissedygtig og ærligt, kanon fyr). Kan det være at den tidligere ejer har kommet en anden boks i? Den har nu hvor jeg tænker tilbage, altid gået lidt groft i tomgang


  • #13   9. mar 2022 Ud fra dine beskrivelser her tror jeg IKKE du skal gøre noget udover at sætte bilen på værksted !!!!!
    Hvis du begynder på noget selv vil det blot resultere i en meget dyrere reperation af din.bil så på værksted med den og overlad fejlfindingen til dem


Kommentér på:
Kodning af styreboks

Annonce