{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.831 visninger | Oprettet:

Gik ud under kørsel og vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej. Da jeg i dag kørte en tur i min bmw e28 begyndte den pludselig at gå ujævnt. Jeg fik den ind til siden hvor den hurtigt gik helt ud. Når jeg drejer nøglen virker radio, lys osv. men der kommer kun klik lyd fra tænding uden den drejer motor rundt. Bilen kan løbes i gang men dør hurtigt igen.

Ps. Tidligere på dagen var den løbet tør for strøm og turen hvor den gik ud var efter jeg havde haft bilen sat i lader

Tænker selv dårlig stelforbindelse, dødt batteri eller defekt starter. Hvad er jeres bud på hvad der er galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gik ud under kørsel og vil ikke starte
  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #1   21. mar 2022 generator eller batteri

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #2   21. mar 2022 Få smidt et nyt batteri på (Evt lån et, behøver ikke være præcis samme som org) Og få udmålt hvor meget den lader med..

Hvis det er som du beskriver vil jeg gætte på at det tal er under 12v

• #3   22. mar 2022 Lyder som du mangler strøm
    Så som en anden skrev

Få udmplt om generator lader
    Få testet batteri
    Og find ud af hvilken ting der skal skiftes

• #4   22. mar 2022 Generator, evt generator-rem. Den kan jo ikke løbe tør for strøm når motoren kører hvis generatoren laver strøm.
    Lyste den ikke i ladelampen?

• #5   22. mar 2022 Tak for svar. Har sat nyt batteri på i dag og bilen kan nu starte og køre. Jeg undrer mig over hvorfor den gik ujævnt og gik ud pga dårlig batteri? Burde den ikke godt kunne køre uden batteri?
    Er der nogen måde man kan teste generator på?

• Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2019

Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 320
    #6   22. mar 2022 Hvis du tager et voltmeter og sætter på + og - på batteriet så skal den lade omkring 14 volt. Hvis den står på 11,-- så er din generator nok færdig eller forbindelser dertil.

• #7   22. mar 2022 Som Brian S skriver, og hvis den lader for lidt ender du samme sted med det nye batteri, nemlig uden strøm.
    Har du målt på det gamle batteri, var der 12 volt på det?

• #8   23. mar 2022 Bilen kan køre fordi der er strøm på igen. Men når det er afladet, så står du samme sted igen, for det er helt sikkert ikke batteriet der er skyld i dit problem.

• #9   23. mar 2022 Jeg prøver at måle - mange tak for hjælpen

• #10   25. mar 2022 Jeg har i dag målt på batteriet og det ligger på ca 12,3 volt uanset om motoren kører rundt eller ej. Har samtidig målt på ledningerne og stelforbindelse til generatoren og der kommer strøm til generatoren og den køre rundt.
    Tænker i at det er generatoren der er færdig?

• #11   25. mar 2022 Hvis du kun kan måle 12,3 volt
    Også med motor tændt

Så er det generator der er problemet.
    Men kan være flere ting galt

Der går en tynd ledning (D+) som der skal være 12 volt i
    Når der er tænding på bilen, skal måles med ledningen afmonteret fra generatoren.

Er den i orden
    Så er det stor sandsynlighed for generator er død

• #12   25. mar 2022 Mellem 13.7 og 14.4 skal ladespændingen ligge på.

Hvad ligger det gamle batteri på?

• #13   26. mar 2022 Jeg har kun mål uden tænding på generator. Jeg prøver at måle den tynde ledning med tænding på, men umiddelbart tyder det jo på ny generator

• #14   28. mar 2022 Bilen står pt uden speedometer da det er til reparation, og af hvad jeg kan se ud fra ledningsdiagrammet går D+ ledninger op til speedometeret og ladeindikatoren. Kan det manglende speedometer være grunden til bilen ikke lader?

• #15   28. mar 2022 Ja
    D+ giver strøm til at lave et magnetfelt i generator,
    Og går D+ gennem speedometer ( gør den altid på
    Ældre biler)
    Så har du forklaring på hvorfor den ikke lader

D+ virker på den måde
    At når du sætter tænding på, så gå tændings strømmen fra tændings kontakt, op til pæren i instrumenteteringen.
    Videre fra pæren til D+ på generatoren,
    Hvis den inden i generator laver et magnetfelt, som bruges til start strøm, til ladningen.

Når generator så lader, så kommer der 12 volt ud af D+, som gå til pæren i instrumenteteringen,
    Og da der er 12 volt på begge sider af pæren,
    Så lyser den ikke længer

• #16   28. mar 2022 Har prøvet med speedometeret monteret igen og nu lader den! Var slet ikke klar over at speedometer var vigtigt for at generatoren lader. Tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Gik ud under kørsel og vil ikke starte

Annonce