{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.469 visninger | Oprettet:

Test af batteri - er det dødt? {{forumTopicSubject}}

Min kones VW Up (60HK 2015) har tabt strøm, hvis den stod mere end 5-7 dage ville den ikke starte, jeg skiftede så batteriet i foråret 2021, men et par måneder senere gjorde den det igen. I sidste måned gorde den det efter blot 2 dage. Den lokale VW mekaniker målte den igennem og sagde at der var et lidt for højt forbrug når den var slukket, han afmonterede en ekstrahøjttaler og meldte at nu var forbruget ved stilstand inden for specs.
Problemet er der dog stadig, og så peger det vel på at batteriet er blevet ødelagt efter at have været fladt 3-4 gange.
Jeg bad om at få udskriften fra deres batteritester (se billede), de siger at det måske godt kunne være batteriet der er problemet.
Hvad siger I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Test af batteri - er det dødt?
  • #1   18. maj 2022 Personligt ville jeg oplade batteriet helt op, gerne 16 timer så det får en komplet cyklus. Og så teste det igen. Men det er vigtigt at I finder ud af hvad det er der bruger strøm, plejer at være radioen eller ekstra udstyr.

  • #2   19. maj 2022 Ja, værkstedet har afmonteret ekstrahøjtaleren der stjal strøm smiley
    Jeg har ladet batteriet op i 20 timer et par gange, dog kun med en lille C-tek oplader, jeg ved ikke om den egentlig har Amp. nok til at gøre jobbet.
    Vil et nyt batteri ikke normalt godt kunne holde til at være afladet 3-4 gange?
    (Det er en pendlerbil og den kører 70km hver dag, så jeg synes jo den skulle få opladning nok)


  • #3   19. maj 2022 Hvis et almindeligt bly/syre batteri bliver afladt flere gange så dør det... det er ikke som AGM batterier der kan tåle fuld afladning op til 1000 gange...

    Men hvilken ekstra højttaler bruger dog strøm når bilen er slukket? Det har jeg godt nok ikke hørt om før hvis et anlæg er monteret korrekt...


  • #4   19. maj 2022 den er med født alm syre batteri. det uden tvivl ny batteri ?? husk den skal kodes med tester

  • #5   20. maj 2022 Hej Start med et ny tbatteri i samme størrelse som den gamle.
    Oplad ved laaang køretur eller din fine CTec lader.
    Check ladespænding under kørsel fra 12,8 - 14,5 V DC ved intilligent lade kontrol
    eller ca 14,3 - 14,5 ved alm generator
    Længere tids kørsel med lav ladeeffekt 12,5 -13,5V dræber et nyt batteri stille og roligt ved phosphatering af celle pladerne. Kan i nogen grad reddes ved en CTec lader som kan køre "recon". MVH KP


Kommentér på:
Test af batteri - er det dødt?

Annonce