{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.261 visninger | Oprettet:

Skyder kølervæske ud {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg er ejer af en Seat Leon 2.0 tdi 184hk 2013

Den har siden jeg købte den haft et problem, den skyder nemlig kølervæske op af dens beholder, men kun engang imellem. Jeg kan køre 1000 kilometer uden den har gjort det, men så kan den gøre det og så en uge efter gøre det igen. Jeg har skiftet beholderen, dog uden held. Mekanikere mener ikke det er toppakningen, da den jo ville danne sig et mønster på hvornår den gjorde det hvis det var, den "bobler" heller ikke i væsken når motoren kører. Bilen kører perfekt og har ikke fejl, udover den gør det der engang imellem. Er der nogen der kunne have en anelse om hvad det kunne være? jeg tænker selv vandpumpe eller termostat, lyder det helt dumt?

Mange tak og mvh Alexander


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skyder kølervæske ud
  • #1   21. maj 2022 Har oplevet på de lidt ældre tdi'er at toppakningen er tæt ved normal kørsel, men når man så presser motoren, ved hårde accelerationer eller forholdsvis høj motorvejshastighed, så bliver toppakningen utæt, og de skyder vand ud af beholderen. Så kan man fylde kølervæske på, og så er toppakningen tæt ind til næste gang man presser motoren.

  • #2   21. maj 2022 Vi har sådan en ting vi kan sætte på kølesystemet
    Med noget blå væske i, som bliver gult når der kommer CO2 i

    Til at kontrollere med

    Man kan også trykprøve kølesystemet

    For udover toppakning, kan det være egrkøler som er utæt og sender udstødnings gasse i kølesystemet

    Men få fejlsøge på det


  • #3   21. maj 2022 Hej
    Defekt toppakning
    MVH KP


  • #4   21. maj 2022 hvis motoren ikke bliver over 100 grader når det sker så er det højst sandsynligt en toppakning.


  • Luske *
    Luske * Tilmeldt:
    apr 2007

    Emner: 24 Svar: 1.269
    #5   22. maj 2022 på med en tester og se om alle de elektriske hjælpepumper kan køre (der kan være mere end 1) hvis en af dem er defekt så bliver egrkøler overvarm og utæt

  • #6   22. maj 2022 Hvis den er med vandintercooler kunne det nemt være den.

  • The matrix B
    The matrix B Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 145
    #7   22. maj 2022 Kig lige her https://vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?t=155532

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 1
    #9   30. maj 2022 Hvis der er dårlig vandgennemgang i enten varmeapparat eller EGR køler, så skyder de vand ud af overløbet når den regenerer partikelfilteret. Prøv at om det ikke passer med den gør det når DPF regenerer. Normalt er det nok at afmontere slangerne og skylle EGR og varmeapparat igennem baglæns. Er der ingen eller svag gennemgang, så skal den del der ikke er gennemgang i skiftes.
    Mvh. Mart smiley


Kommentér på:
Skyder kølervæske ud

Annonce