{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Jesper A
Jesper A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tågelys Skoda Octavia. Pære har 2 glødetråde. Den ene bruges aldrig? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Skoda Octavia fra 2014. Der er kun tågelys i venstre side. Det er vist normalt kan jeg låse mig til på nettet. Den pære der lyser med tåge lys i venstre side (den nederste i holder) har 2 glødetråde. Når tågelys ikke er tændt (alm bag lys) får den 1.6 volt, og når jeg tænder tågelys får den 12 volt. Det er sikkert fint. Men nu kommer mit spørgsmål, Hvad er den anden glødetråd til? Uanset hvad jeg tænder lyser den aldrig. Jeg syntes det er underligt at de ikke har sat en pære i med een glædetråd, såfrem den anden glødetråd aldrig skal bruges.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tågelys Skoda Octavia. Pære har 2 glødetråde. Den ene bruges aldrig?
  • #1   3. jun 2022 Hvis du tager pæren ud, sidder der så to kontaktflader i bunden?

• #2   3. jun 2022 Kan være til kurvelys. (det var det i vores leon fra 16).

• #3   3. jun 2022 Ja kurvelys bagpå bilen smiley smart når man bakker baglæns tilbage og vejen svinger.
    Pære typen er vel blot en standart pære hvor der vanligt kunne være baglys + brems.
    Så lyser pæren med den “kraftige” tråd.

• #4   3. jun 2022 Haha. Ja det er flot.. Havde sgu læst en smule forkert

• #5   5. jun 2022 ..du kunne jo prøve og sætte din trailer på og se hvad der sker... smiley

• Jesper A
    Jesper A Tilmeldt:
    jun 2022

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #6   6. jun 2022 Ja, der er 2 kontaktflader på pæren. Og som sagt bruges kun den ene, enten ved en spænding på 1.6 volt (alm baglys) eller 12 v (tågelys, men kun venstre side). Jeg har ikke haft en trailer på. Selv tror jeg forklaringen er at Skoda har genbrugt et tidligere udviklet panel, som har en fatning til pære med 2 glødetråde, selvom kun den ene bruges. Måske en anden model af Skoda bruger begge glødetråde, f.eks. den ene til alm baglys og den anden til tågelys.

Kommentér på:
Tågelys Skoda Octavia. Pære har 2 glødetråde. Den ene bruges aldrig?

Annonce