{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.086 visninger | Oprettet:

Felix N
Felix N
Tilmeldt:
11. apr 2020
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Fejlkode P0011 & P0014 på Hyundai I10 {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har en ganske uimponerede Hyundai I10 2011 1.2 86hk, som melder fejlkode P0011 og P0014.
Fejlkoden betyder: P0011: A Camshaft position - Timing over-advanced or system performance Bank 1.
p0014: B Camshaft position - Timing over-advanced or system performance Bank 1.

Jeg har forsøgt skiftet Olie og Olie filter, samt udskiftet en knast aksel sensor.

Symptomer på bilen er, at den kører ca. 15 KM/L, motor lampen lyser, og synes ikke den trækker særlig godt i forhold til lignende biler på markedet.
Kan også se at ved udkobling, at omdrejningstallet stiger(Kan også føles).

Før jeg tager bilen på autoriseret Hyundai værksted, er der nogen som har oplevet lignende fejl eller har løst dette problem tidligere?

Mvh


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fejlkode P0011 & P0014 på Hyundai I10
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 711
    #1   8. jun 2022 Lyder til en kæde, der skal skiftes.


  • Anders
    Anders Online Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 5 Svar: 1.057
    #2   8. jun 2022 kæde der blevet for lang

  • #3   8. jun 2022 0æden er for lang ...og motoren er ved at dø.... Det gør mange i10

  • Felix N
    Felix N Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   8. jun 2022 Hej, tak for svar, det lyder nok til et værkstedsbesøg er nødvendigt.

    #3 Jens har du mulighed for at uddybe når du skriver motoren er ved at dø, mener du at det ikke kan betale sig at reparere?

    Den har kørt 110xxx km


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 711
    #5   9. jun 2022 #4 Felix
    Hvis kæden knækker, banker ventiler og stempler sammen, lig med en død motor.


  • #6   9. jun 2022 Tror også du kigger på ny kæde.
    Der bør være en krank sensor også et sted, det er forskellen imellem knast og krank sensor som bilen reagere på.
    Men timing over lyder mere som lang kæde end at det er sensorerne der har problemer.
    Sensorerne mister ofte signalet eller bliver bare inkonsistente. Lang kæde er derfor til at genkende for ECUen.
    Normalt ville jeg kigge lidt på at finde en anden motor (aghængigt af kørte km på din egen), men de ser ud til at være ret dyre til din, så kæden er nok smareste træk. Men led værkstedet diagnosticere den, ellers skifter de på noget vi gætter på.


  • Felix N
    Felix N Tilmeldt:
    apr 2020

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #7   11. jun 2022 #6 Thomas tak for input, jeg har snakket med værkstedet, de mener at det også kan være en sensor eventuelt, men jeg lader dem gå bilen igennem smiley

  • #8   11. jun 2022 Fedt og og det er god karma at lade værkstedet gøre deres egen diagnose og fikse det de finder galt. Ellers risikere du at skifte noget dyrt baseret på et langdistance gæt.
    Lad os høre hvad de finder frem til.


  • #9   12. jun 2022 Ny kæde. Jeg har sku aldrig skiftet en knast sensor på de biler der.
    Kæden er jo en svaghed og Kendt problem på de motor.. eller kæder er generelt svage i alle biler idag.

    Den er ikke så vanskelig at skifte, men tager selvfølgelig lidt tid.


  • Arben L
    Arben L Tilmeldt:
    aug 2022

    Følger: 12 Følgere: 1 Svar: 1
    #10   27. aug 2022 Hej. Jeg har det samme problem, men jeg har skiftet kæden og kommer stadig p0014 fejl. Hvad var problemet med din ?

Kommentér på:
Fejlkode P0011 & P0014 på Hyundai I10

Annonce